אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איכות מי השתייה בבית

מי השתייה שלכם והאיכות שלהם הוא עניין מאוד חשוב עבורכם ועבור משפחתכם. ביחוד כשמדובר בילדים. אם התפתחות המודעות לאיכות הסביבה גדלה גם ההתענינות באיכות המים בהם אתם משתמשים. כל הקשור עם עולם המים הפך לנושא לסרטים וכתבות בכל אמצעי התקשורת. רוב האקשן הוא סביב מים לשתייה. ביננו מים בהם משתמשים לצרכים אחרים פחות חשובים.

אבל אם גיליתם כי  המים שאותם אתם שותים לא מספיק איכותיים אתם בבעיה אמיתית. אי אפשר לזהות מיידית בעיות הקשורות במים לא איכותיים וייתכן ותוצאות האיכות הנמוכה יתגלו רק עוד שנים רבות. בכל אופן העיסוק באיכות המים תופס חלק מזמנם של ארגונים ירוקים כאדם טבע ודין. גם המשרד לאיכות הסביבה עוסק בתחום.

חשוב שתדעו שישים אחוז מהמים בישראל זורמים מהכנרת ע"י המוביל הארצי. שאר הארבעים אחוזים מגיעים מאקוויפר החוף וממאגרי מים אחרים מקומים.

המים שאתם שותים עוברים סינון ומתווסף להם פלואור שאמור למנוע עששת. מכיוון שרובכם מבלים לא מעט אצל שיננית ומצחצחים שיניים, אז כנראה שהתוצאה לא מספיק טובה. לאורך זמן גיליתם  כי אתם לא סומכים על מערכת הובלת המים הציבורית בכל הקשור בשתיית מים.

אז מה אתם עושים עם העניין של  איכות המים. בשנים האחרונות צמחו פתרונות מזנים שונים. הראשון שבהם הוא תהליך סינון מים הכולל פילטר מים על צנרת המים מחוץ לבית ומערכות סינון המשתלבות במתקן מים בבית. תחשבו שבבית יש לכם מפעל למים מינרלים. בדומה אתם מקבלים הבית מים ממקורות ציבורים רק שאת תהליך הסינון אתם עושים בבית תחת העיניים שלכם, בלי בעיות של תפוגה ולוגיסטיקה. הכי נח שיש. לא לחינם ניתן למצוא בהמון בתים מיני בר שיושב בגאון על השיש במטבח. הוא יפה, קומפקטי, מעוצב ובעיקר מאוד פונקציונלי. המיני הבר הפך בעצם למרכז המים הביתי והוא כולל גם מים קרים ומים רותחים כך שאתם לא צריכים קומקום חשמלי או לקרר את המים במקרר

הפתרון השני הוא השימוש במים מינרלים. מים אלו מגיעים ממקורות מים ציבורים רגילים אלא שהם עוברים תהליך של סינון והשבחה במקום. אתם בעצם מקבלים מים עם חותמת שמעידה על כך שסוננו, הם סגורים בתוך בקבוקים של חצי ליטר וליטר וחצי או במיכלים גדולים המונחים על חלקם העליון של מתקני המים בשנים האחרונות מתקנים אלו הפכו מאוד פופולארים וניתן לראות אותם בחלק גדול מהבתים והדירות שלכם וגם כמעט בכל מתקן ציבורי ממשרדים פרטים ועד למשרדי ממשלה וחללים ציבורים אחרים.

המים המינרלים נחשבים לאיכותיים למדי ומאוד טעימים. הנקודה עם מים מינרלים היא שכל תהליך ההשבחה של המים נעשתה רחוק מהבית שלכם ובעצם אתם לא יודעים עליו הרבה. גם לבקבוקי מים מינרלים יש תפוגה ועל כל בקבוק מוטבע תאריך התפוגה שימו לב אליו. בעיה נוספת עם מים מינרלים קשורה בלוגיסטיקה. תחשבו כמה פעמים קללתם כשהייתם צריכים להעלות שישית מים מינרלים לקומה שלישית בלי מעלית או להעמיס על מתקן המים את הכד הענק. ומה לגבי המקום שתופסים הכדים? או בקבוקי המים הרקים שמתגלגלים ברחבי הבית. לא ממש עניין נח ונעים. ואח"כ להכניס אותם לשקית ללכת למתקן המחזור השכונתי. בקיצור בשביל מים טעימים אתם עובדים קשה.


אודות מחבר המאמר

מומחה לצרכנות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.