אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רואה חשבון בעסק שלך

 

מעורבותו של רואה חשבון איננה רק בתחומי דוחות וביקורת חשבונות. ככל שהעסק גדל, כך גדל מעמדו ותחום אחריותו של רואה החשבון באותו העסק. רוב אנשי העסקים, רואים ברואה חשבון שלהם חלק מהצלחתם העסקית, או לכשלונם. רואי חשבון מוצאים עצמם כחלק מהעסקאות הפננסיות בעסק וההחלטות מתקבלות לא אחת על פי רואי החשבון.

רואה חשבון מתעסק בנושאים חשובים במיוחד לעסק, היכולים להשפיע בעתיד לטוב ולרע. רואה חשבון צריך לא רק לנהל חשבונות ולכתוב משכורות ודוחות פיננסיים, רואה חשבון צריך גם להציג את הנתונים הללו בפני בעל העסק ולעזור לייעל את העסק מהבחינה הפיננסית.

ולכן, רואי חשבון מחוייבים לחשב את צעדיהם בקפידה ולבחון את עצמם היטב, לפני כל יעוץ על כל עסקה פיננסית. רואי חשבון מקצועיים, שוקלים את צעדיהם בזהירות רבה, בוחנים מסקנות, פתרונות וניתוחים שוב ושוב לפני כל יעוץ פיננסי. טעות ביעוץ יכולה לגרום להפסדים כספיים ובמקרים רבים לקוחות משליכים את כשלונותיהם ברואה החשבון שלהם.

תוצאות פעולותיו והמלצותיו של רואה החשבון נבחנות לבסוף כנגד המציאות הכלכלית. במידה ובעל העסק מבין שרואה החשבון שלו איננו מקצועי ואינו מתאים לעסק שלו, יצטרך לחפש מחדש רואה חשבון ולהעביר את כל המידע הרלוונטי מחדש. תהליך שכזה יכול לפגוע בעסק פעיל ולגרום להפסדים כספיים.

לכן, בבחירה של רואה חשבון יש לבדוק בקפידה את כושר השיפוט של רואה החשבון, האם רואה החשבון משדר אמינות ומקצועיות? האם בטווח הארוך תפקודו של רואה החשבון מוכיח את עצמו?

בבחירה של רואה חשבון לעסק מתחיל עלינו לבדוק היטב את רואה החשבון שלנו על פי הרושם הכללי, המקצועיות, לראות את התעודה של רואה החשבון וכד'. מקובל  לבקש מרואה חשבון טלפונים של לקוחותיו באותו התחום, כך ניתן לוודא בצורה מקסימלית את טיב שירותיו של רואה החשבון.

יש לזכור! ברגע תחילת העבודה עם רואה חשבון אחד, קיים קושי להחליף אותו, כיוון שרואה חשבון חדש יצטרך ללמוד מחדש את העסק המדובר. לכן, יש לבחור בקפידה יתרה רואה חשבון לעסק עתידי.


אודות מחבר המאמר

רפאל שלום

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.