אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בלוקים ומכון התקנים הישראלי

אחת השיטות הנכונות לבניית מבנה איתן ויציב היא בנייה של בלוקים. בנייה באמצעות בלוקים היא הבנייה המקובלת ביותר בשל העובדה והיתרון של בלוקים כחומרי בנייה מבודדים. בנייה ירוקה מתבצעת כיום אך ורק באמצעות בלוקים. כשהבידוד בין החוץ לפנים הוא בידוד טוב, כך הטמפרטורה של החוץ אינה מורגשת בפנים ואז אין צורך להשקיע אנרגיה בחימום או בקירור המבנה והשהייה בתוך המבנה תמיד נעימה. למרבה הצער גם בלוקים זכו לחיקויים ולכן מכון התקנים הישראלי מבצע בדיקות איכות גם על בלוקים בכדי לוודא שהם תקינים ועמידים לשימוש. כל מה שתרצו לדעת על בלוקים ומכון התקנים הישראלי.

למה בנייה באמצעות בלוקים עדיפה על בנייה יצוקה?

כיום יש יותר ויותר סוגים של בניה. החל מבניית גבס, דרך בנייה יצוקה של בטון ובנייה מהירה באמצעות מבנים יבילים. כל שיטות הבנייה שהוזכרו עד כה אינם מאפשרות בידוד מרבי בין החוץ לפנים ולכן השהייה במבנה בימות החורף הקרים או בימות הקיץ השרביים היא בלתי נעימה. לעומת זאת בנייה באמצעות בלוקים מווסתת את טמפרטורת החוץ והופכת את השהייה במבנה לנעימה. זאת בזכות העובדה כי בלוקים הם חומר מבודד. לא זאת בלבד שבלוקים עשויים חומר מבודד, האוויר הכלוא בתוך בלוקים מאפשר בידוד טוב יותר. המשמעות של בידוד במבנה היא השקעת פחות אנרגיה בחימום וגם בקירור, ההשלכות הן חיסכון כלכלי של מאות ואפילו אלפי שקלים בשנה. זאת הסיבה שבגללה יותר כדאי להשקיע בתכנון ובנייה של מבנים באמצעות בלוקים.

למה בלוקים עוברים בדיקה של מכון התקנים הישראלי?

יש לזכור כי בלוקים הם למעשה היסודות של הקירות החיצוניים של המבנה שאתם בונים. סביר להניח כי תרצו שהמבנה שאתם בונים יהיה יציב ואיתן לאורך זמן. כמו כן חשוב שהמבנה יהיה עמיד בפני נזקי אקלים שונים, החל מסופות ועד רעידות אדמה. בלוקים יבטיחו לכם מבנה יציב, אך יחד עם זאת לא כל הסוגים של בלוקים יוכלו לספק לכם את ההגנה הזו. בכדי ליישר קו בין סוגי הבלוקים השונים, עורך מכון התקנים הישראלי מבחני בקרה ואיכות לעמידותם של בלוקים מסוגים שונים. המבחנים כוללים עמידה בפני נזקי אקלים קשים, מכונות המדמות עמידות של הבלוקים לאורך שנים, חוזק המבנה בפני שינויים או שיפוצים ועוד.

למה כדאי לרכוש בלוקים שיש עליהם תו של מכון התקנים הישראלי?

תו איכות של מכון התקנים הישראלי מבטיח כי המוצר שרכשתם הוא מוצר איכותי שיהיה עמיד לאורך שנים. גם לגבי בלוקים התיאוריה הזו נכונה. כשמדובר על בלוקים וגם על חומרי בניין אחרים, תמיד כדאי ללכת על בטוח, כי אחרי הכול, בדבר חשוב כמו בניה בטוחה אין להקל ראש. יש דברים בהם לא כדאי לחסוך ובניה באמצעות בלוקים עם תו תקן היא אחד מהם. בקשו מהקבלן שלכם להשתמש בבלוקים שיש עליהם תו תקן ישראלי.פנו אל מומחים מתחום הבנייה, קבלנים או חנויות לממכר חומרי בנייה איכותיים בקרבת אזור מגוריכם, בכדי לקבל המלצות על בלוקים המתאימים לצרכיכם, המלצות אלו הכרחיות, ובעיקר עבור אלו אשר אינם מגיעים מהתחום, ורצונם לנסות את מזלם בבניה עצמאים של הרחבות שונות בבתיהם.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.