אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר במט"ח: הדולר ממשיך לצנוח

מסחר בדולר. ביום רביעי נפל הדולר לשיא חדש מול מטבעות המסחר העיקריים בעקבות התחזיות החיוביות שהגבירות את גורם התאווה לסיכון בשווקי המסחר במט"ח. מדד המחירים לצרכן האמריקני עלה בחודש אוגוסט ב-0.4% לאחר שהיה יציב במשך חודש יולי, בניגוד לציפיות ל-0.3%.

הדולר נחלש אתמול מול מרבית המטבעות העיקריים, על רקע העליות שנרשמו במדדים המובילים בוול סטריט. העליות נבעו בעיקרן מפרסומם של נתוני מאקרו חיובים: מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% זאת לעומת צפי של 0.3%, התפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה ב-0.8% לעומת צפי עליה של 0.7% וסקר הבתים של NAHB פורסם בהתאם לצפי ברמה של 19 נק'.

ה-CPI מהווה מדד של סחורות הבסיס לצרכן. נראה כי לדו"ח הנ"ל לא הייתה השפעה משמעותית על מגמות המסחר בשוק המט"ח האמריקני בעבור צמדי המטבעות שכוללות את הדולר של ארה"ב.

בשעה 10 בלילה, שעון בריטניה, ירד הדולר ב-0.5% מול היורו (1.4727). כמו כן, הדולר האמריקני ירד  ב-0.1% ביחס לין היפני (90.95), שהגיע לרמות המסחר הגבוהות ביותר מולו מאז חודש פברואר. הדולר האמריקני ירד גם מול הדולר הקנדי ורשם ירידה של חצי אחוז (1.0668), וב-1.4% ביחס לדולר הקנדי (0.8743).

מסחר בצמד AUD/JPY

בשוק המט"ח מתרחשת כעת תופעה נדירה: הדולר האוסטרלי והין היפני עולים בו-זמנית. בהתאם לנתונים ההיסטוריים, נראה כי תופעה זו הנה בגדר הבלתי אפשרי, שכן מגמת המסחר של הנ"ל מנוגדת בדרך כלל לתנודות "התאווה לסיכון".

מסחר בפאונד. הפאונד נחלש אמש מול היורו, ונסחר סביב רמתו הנמוכה מזה ארבעה חודשים מול היורו, לאחר שששיעור המובטלים בבריטניה פורסם ברמתו הגבוה ביותר מאז 1995, עובדה זו מחזקת את הערכות הסוחרים לפיהן הבנק המרכזי בבריטניה ישאיר את שער הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%.

הריבית יפן. בשעות הבוקר התפרסמה החלטת הריבית ביפן, בה הוחלט להשאיר את הריבית ברמה של 0.10%, נגיד הבנק המרכזי נשא דברים לאחר ההחלטה וטען כי הכלכלה היפנית מתאוששת, על כך מעידים נתוני המאקרו החיובים שהתפרסמו לאחרונה. עוד הוסיף הנגיד כי השארת הריבית על כנה תתמוך בהתחזקות הכלכלה היפנית ותסייע לקצב התאוששות גבוה יותר


אודות מחבר המאמר

מסחר במטבע חוץ, מניות, חוזים עתידיים,מסחר בזהב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.