אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ זוגי לזוגות חד-מיניים

אנחנו חיים בעולם משתנה וזו תקופה מרתקת שבה ניתן לראות איך מבנים שאנחנו מכירים במשך אלפי שנים משתנים אל מול עינינו. החברה האנושית הופכת להיות פתוחה יותר, טולרנטית יותר לדברים שפעם היו מוקצים מחמת המיאוס, מה שגורם לכך שהרבה יותר אנשים יכולים לבטא את עצמם סוף סוף בצורה שלמה ומלאה.

אחת הדוגמאות הכי טובות לכך היא המבנה המשפחתי החדש. בשנים האחרונות ניתן לראות הרבה משפחות שבהם בני הזוג הם מאותו המין. זוגות חד-מיניים מרגישים נוח יותר להיראות יחד ברחוב, להתגורר יחד, להינשא ואף להביא ילדים לעולם.

כמובן, כמו כל זוגיות, גם זוגיות חד-מינית היא מורכבת ועלולה להיתקל בבעיות. החל מהבעיות הזוגיות ה"קלאסיות" כמו תקשורת לקויה, קשיי אמון וכדומה וכלה בבעיות ספציפיות של זוגות חד-מיניים. בחברה שלנו עדיין אין מודלים מוכרים של זוגיות חד-מינית, כך שכל זוג צריך פחות או יותר לעצב לעצמו את הזוגיות.

בעיות אופייניות העולות בייעוץ זוגי חד-מיני

חייהם של זוגות חד-מיניים שונים מאלו של זוגות הטרוסקסואליים. כל אחד מבני הזוג נאלץ בשלב כזה או אחר לעבור תהליך יציאה מהארון – תהליך קשה וטראומטי לעתים. בנוסף, כל אחד מבני הזוג עבר התנסויות רגשיות ומיניות שונות, חלקן לאו דווקא טובות, בדרך לגיבוש הזהות המינית. בני הזוג מביאים איתם מטענים אלו לתוך הזוגיות ולא פעם המטענים האלו צפים שוב ושוב בתוך הזוגיות ומעכירים אותה. לעתים, למשל, בני הזוג נמצאים בשלבים שונים של היציאה מהארון, וכך ניתן לראות זוגות שבהם אחד מבני הזוג מרגיש שהשני – שעוד לא השלים את היציאה מהארון באופן מלא – לא שלם עם עצמו ועם זהותו המינית, ומשליך את זה על הזוגיות. לכן, הרבה פעמים יש צורך בטיפול זוגי, או אפילו בייעוץ זוגי. תחום הייעוץ הזוגי ממונף מאוד בשנים האחרונות, טיפול זוגי במרכז, ייעוץ זוגי בדרום ובכל הארץ בעצם - אלו הם דברים שתפסו חזק.

 

ייעוץ זוגי חד-מיני עוזר לבני הזוג כפרטים וכבני זוג

בתוך עבודת ייעוץ הזוגי ניתן לעבוד על רגשות אלו ולעזור לבני הזוג להתמודד עם המצב המורכב שהם נמצאים בו. בני הזוג לומדים להיות עזר זה לזה ומקור תמיכה, וכך הם מצליחים גם לעזור זה לזה וגם לבסס את הזוגיות שלהם על בסיס איתן ואוהב.


אודות מחבר המאמר

מכון סיגל רם טיפול זוגי במרכז - המכון המוביל בישראל!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.