אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדנאות לעובדים – סל אקטיבי ואפקטיבי לפעילות חוצה גבולות

הפקת סדנאות לעובדים יתמקדו בשני מישורים, האחד חברתי והשני מקצועי. אם התקבלה החלטה בארגון לערוך אירוע חברה, יום כיף, ערב גיבוש, פעילות חברתית במשרד, לפניכם סל של רעיונות מקוריים...

 

סדנאות בתחום המקצועי

מתוך החברה - סדנאות בתחום המקצועי יכולים להיעשות כך שמנהל/ת בתחום הרצוי יעבירו את הסדנה הרלבנטית תוך הפעלת העובדים. סדנה היא דרך להעביר ידע או מסר דרך פעילות וחווה רגשית לכם אם הוחלט שהמנהל/ת תחום יערכו אותה יש לנסות לחשוב על דרכים יצירתיות ומפעילות שיאתגרו את העובדים.

מחוץ לחברה – כאשר אתם מזמינים מנחה קבוצה מבחוץ יש לערוך תאום ציפיות לגבי הצרכים שעליהם צריך לתת את הדגש. סדנאות בתחום של שירות, מכירות, מערכות מידע, נאמני בטיחות, גישור ומשא ומתן, עדכון על תוכנה, חומרה וחידושים טכניים.

 

סדנאות לפעילות חברתית

סדנאות אלה מתחלקות לשלושה חלקים, סדנאות בתחום האישי, החברתי, והחוויתי.

 

סדנאות בתחום האישי -  מתאימות לימי עיון והשתלמויות ומתמקדות במתן כלים לעובד/ת. לשיפור חייו ועבודתו. סדנאות המתאימה : לחץ ושחיקה, ניהול זמן, מנהיגות, אסרטיביות, אינטליגנציה רגשית, פיתוח מצוינות וחדשנות. סדנאות אלה יכולות להיות אפקטיביות ובתנאי שיוסבר לעובדים מה הרציונאל ומה הם יכולים להרוויח מהפעילות.  

 

סדנאות בתחום החברתי – כאשר ישנם  בעיות בתוך הצוות המשפיעות על התפוקה והאנרגיה של העובדים יש צורך בסדנת עבודת צוות אשר תתמקד באותם נקודות כשל הן חברתיות והן מקצועיות אשר מונעות מהעובדים למיצוי הפוטנציאל שלהם. הסדנה תתמקד בתקשורת שבין העובדים, בהדגשת חשיבות הסינרגיה, בפעילות אשר תעורר את הצוות לקיים דו שיח אשר ממנו יופקו לקחים ותובנות לשינוי.

 

סדנאות בתחום החוויתי

כאשר מארגנים ערב רב משתתפים אירוע לחברה ולמשפחות, יום כיף יש צורך מתבקש להביא חוויה בידורית.מופעי סטנד אפ, קונצרט של זמר/ת ידועים, להקת ריקודים יכולים לתת את מענה.

כאשר מדובר על ערב גיבוש, אירוע לצוות ישנם אין סוף אופציות לפעילות מהנה ומשחררת.

 

1.סדנאות גרפולוגיה – סדנה מרגשת ומצחיקה שבה העובדים יסירו את המסכות דרך המילים האותיות והמשפטים, על פי הציורים ניתן לגלות את מצב היצרים, דרך החתימות את הרושם הראשוני. ישנה  אפשרות לסדנת פענוח ציורי ילדים להורים.

 

2.סדנאות מיסטיקה – קריאת מחשבות וטלפתיה, קריאה בכף יד (כירולוגיה) קריאה דרך תאריך לידה (אסטרולוגיה), קריאה דרך שמות (נומרולוגיה). קריאה דרך קלפים וקפה.

 

3.סדנאות הומר וצחוק – סדנת יוגה צחוק פועלת דרך תרגלי נשימה מודעים ומשחקים מצחקים. סדנת חשיבות ההומור, סדנת אימפרוביזציה ומשחק, סדנת מספרי סיפורים,

סדנת סטנד אפ למתחילים.

 

4.סדנאות קריוקי וריקוד – שירה בציבור, קריוקי, תיפוף על תופים, תיפוף גוף, פיתוח קול לעובדים, ריקודי זוגות, ריקודי שורות, ריקוד בטן.

 

5. סדנאות יין ובישול  – סדנת יין ואלכוהול, סדנת בישול, סדנת אפייה, סדנת שוקולד, סדנת סושי, עוגות סוכר, סדנת הכנת אוכל במדבר ועוד..

 

6.סדנאות ODT – פיינטבול, באוליניג, טיול עם מדריך, רכיבה על אופניים, יחמורים, סוסים,  גמלים, טרקטורונים, מרוצי קארטיניג, סגווי, רעיית מקנה, סנפלינג, טיפוס קירות, רחיפה, ב'נגי, צלילה, סקי על המים.

 

7.סדנאות טיפול – שיאצו, מס'ג, רפלקסולוגיה, טווינה, הילינג,, איורוודה

 

8.סדנאות רוחניות – סדנת יוגה, מדיטציה, דמיון מודרך, טאי צ'י, ג'ודו, קרטה.

 

9.סדנאות לחיזוק תקשורת בין אישית – שפת גוף, עמידה מול קהל, רושם ראשוני, שפת גוף בין גברים לנשים, סדנה לתדמית אישית נכונה.

 

10. סדנאות אומנות –  פיתוח חדשנות דרך ציורי אווירה, פיסול, עיסת נייר, בצק סוכר.

 

סדנאות לעובדים מפי  ג'ולי גרינוולד

הסיפור הבאה ידגים עד כיצד ניתן לערוך סדנאות לעובדים בדרך קצת לא שגרתית

יושבת ראש חברת התקליטים "אטלנטיק" ג'ולי גרינוולד מייצגת אומנים כמו בונו, מדונה ועוד.

סדנאות לעובדים מבחינתה זה לשנע אותם כל פעם לתפקיד אחר, כך לדעתה כל אחד ואחת יבינו את הדקויות והקשיים של כלל התפקידים. הדרך הזאת משקפת את חייה התעסוקתיים כך מגיל עשרים ושתיים היא התקדמה בתפקידה בתחום המוזיקה, למדה תחום אחד ועברה לתחום אחר עד אשר הגיע לראש הפרידה.

התרבות הארגונית שהיא מנסה ליישם היא לקיחת אחריות ושיתוף פעולה, אחת מהדרכים היצירתיות שלה לעשות זאת היא על ידי הכנסת שבע עשר איש לחדר ישיבות קטן שהופך לזירת משחקים, מי שלא מעורב יוצא פשוט החוצה.

גיבוש עובדים מבחינתה הוא הימנעות מפוליטיקה והבנה שכולם נמצאים באותה "צוללת".

רוצים להזמין סדנה לעובדים שתהיה מקורית, אטרקטיבית, מפעילה וחוויתית ? צרו קשר עימנו ונשמח לעמוד לשרותכם.

 


אודות מחבר המאמר

יובל בן בסט, מנחה קבוצות וגרפולוג, עורך סדנאות משולבות לעובדים בדגש על החוויה, פעילות, הומור ויצרית תובנות בדרכים מקוריות.

התקשר למשרד 03-5590868 או ישירות לנייד 050-5711160 (ניתן עד 22:00 בלילה)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.