אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסעות בטיחותיות - הבטיחות שלנו

 

הסעה בטיחותית – הביטחון של בעלי המוגבלויות

כשאוכלוסייה מתקשה זו זקוקה להסעות, ישנו חוק הסעה בטיחותית והוא אמור להסדיר את ביטחונם האישי בזמן שהייתם בכלי הרכב. אין צורך לתאר את התמונה הקשה של נכה הנזקק למלוא העזרה בכדי לנהל את חייו בצורה מכובדת, אך ההדגשה על נושא זה של הסעה בטיחותית היא חשובה.

 

ללא חוק זה (ולמרות שעדיין יש חברות הסעות "סוררות" שלא מקפידות על כל פרט וכל תקנה שבו, לצערנו) הרי שאוכלוסייה זו, שפגיעה הרבה יותר מכל אדם בריא, תמצא את עצמה בסיכון רב. חוק הסעה בטיחותית מתייחס להסעת ילדים נכים בכדי שאלו יגיעו בבטחה למוסדות הלימוד שבהם הם מבלים חלק נכבד משעות היום ויחזרו מהם בשלום לבתיהם. מאחר והממשלה, דרך משרד התחבורה, קבעה נהלים בלבד, להגנה על תלמידי וילדי ישראל בדרכם למוסדות השונים, הרי שחוק זה המסייע לנכים, הוא "בעל שיניים" ממש.

 

הסעה בטיחותית – תנאים מחמירים

כחלק מהרצון להגן על ילדים נכים, בכל רמת נכות המחייבת סיוע בהגנה על ביטחונם בכל נסיעה, כולל חוק הסעה בטיחותית תנאים ודרישות מחמירות לפני העלאתו של ילד נכה לרכב הסעות. בחוק ישנה התייחסות שונה לנכים הנזקקים לעגלות נכים או לאמצעים אורטופדיים שונים וגם התייחסות לכאלו שמוגבלותם אינה דורשת מהם להיעזר באביזרים אלו.

 

הצצה לתוך רכב הסעות שמוגדר ומאושר לצורך הסעה בטיחותית תיתן לנו את התמונה המדויקת בתוך מספר שניות. נוכל לראות כיצד מותקן ברכב שאמור לבצע הסעות נכים, מתקן הרמה לעגלת נכים, אמצעי ריתום, משענות ראש מיוחדות, מראות שמאפשרות לנהג להיות ערני למצבם של הנוסעים, ציוד לעזרה ראשונה, ציוד קשר, ועוד. הסעה בטיחותית, אם כן, היא שונה לגמרי מכל הסעה שגרתית מאחר ורק כך ניתן להגיע לביטחון הנדרש לאוכלוסיה חשובה ונזקקת זו.

 

הסעה בטיחותית – חובת הביצוע

כמו כל חוק במדינה ישראל גם חוק זה מחייב את חברות ההסעות שמסיעות ילדים נכים למלא אותו במלואו. כמובן שכל נושא החוקים במדינת ישראל הוא מעט בעייתי, מאחר ואנו עמוסים בחוקים יפים אך חסרים באנשים שיפקחו על מילויים באופן מלא. החוק החשוב של הסעה בטיחותית הוא אבן יסוד בשמירה על חייהם ובריאותם (הרופפת גם כך) של אותם ילדים נכים ולכן יש לשמור עליו ולבצע אותו באדיקות.

 

אי שמירה על חוק זה יכול להוביל לענישה בצורות שונות, אך מעבר לכך, גם ההגינות האישית של בעלי חברות ההסעות חייבת להיות חלק מהעניין. לכן חברת הסעות רצינית שמכבדת את עצמה תמלא את הוראות החוק במלואן ותספק לכל מי שזקוק לכך הסעה בטיחותית במאת האחוזים. כך לא תידרש ענישה ויותר חשוב מכך, לא יהיו נפגעים.


אודות מחבר המאמר

חברת הסעות בישראל המובילה בישראל בתחום ההסעות. שירותי הסעה לכל מטרה ולכל יעד: הסעות נכים, הסעות עובדים, הסעות לנתב"ג ועוד.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.