אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודים לתואר ראשון ומידע חיוני

לימודים לתואר ראשון הם החלטה שיש לקבל בכובד ראש. כיום ישנם צעירים רבים אשר פונים למסלול של הכשרה ולימודי תואר. חלקם לומדים באוניברסיטאות וחלקם במכללות ציבוריות או פרטיות. בישראל הנושא של לימודים אקדמיים תפס תאוצה בעשורים האחרונים ולכן ניתן לראות עלייה בכמות הסטודנטים מדי שנה.

 

לימודים לתואר ראשון - ההחלטה

ההחלטה על לימודים בישראל לתואר ראשון צריכה לכלול מספר שיקולים שונים כמו אופי הלימודים, מסלול הלימודים, תחום הלימודים כמובן וגם מלגות שכר לימוד ומלגות מחייה שניתן לקבל תחת תנאים מוגדרים מראש. בישראל קיימים מסלולי לימודים לתואר ראשון שהם מגוונים במסגרת המוסדות להשכלה גבוהה והם מציבים דרישות קבלה שעשויות להשתנות. בארץ ישנן 4 אוניברסיטאות ובנוסף להן כמה עשרות מוסדות נוספים של השכלה גבוהה, מכללות וכמובן הטכניון בחיפה. במוסדות אלו קיימות כמה מאות תוכניות ומסלולים שונים שניתן ללמוד בהם לימודים לתואר ראשון.

 

מימון של לימודים לתואר ראשון

העלויות של לימודים לתואר ראשון  עשויות להיות גבוהות בעקבות שניי מרכיבים מרכזיים חשובים. הראשון הוא עלות שכר הלימוד בצירוף עם ספרי הלימוד בעיקר עבור תארים אקדמיים ותעודות מקצועיות אלו לרוב לא זוכים לסבסוד עבור סטודנטים. שנית, עלויות המחייה במקרה של צורך בהעתקת מקום המגורים בסמוך למוסד הלימודים. במקומות שונים עלויות המחייה עשויות להיות גבוהות. אם כך, רוב הסטודנטים בישראל משתמשים בשני סוגי פתרונות אפשריים. בעת ההרשמה עבור לימודים לתואר ראשון במוסדות לשכלה גבוהה, המועמדים יכולים להגיש גם בקשת מלגה. חלק מהמלגות מבוססות על הצטיינות אקדמית וציונים וחלקן מבוססות על גורמים סוציו-אקונומיים שונים. המלגות בהן ניתן לזכות לעיתים מכסות את שכר הלימוד או חלקו, אך במקרה טוב יותר מדובר גם במלגות מחייה - מעיין משכורת חודשית לסטודנט. כדאי להגיש בקשה לכמה שיותר מלגות במגוון מכללות בישראל או אוניברסיטאות.

 

לימודים לתואר ראשון בחו"ל

כיום ישראלים רבים נוסעים למוסדות להשכלה גבוהה ביעדים רבים בחו"ל על מנת לרכוש שם השכלה במסגרת לימודים לתואר ראשון. רוב היעדים הפופולאריים בקרב הישראליים הם ארצות הברית ומדינות שונות באירופה. לדוגמא, בארה"ב ישנם עשרות מוסדות לימוד להשכלה גבוהה הפזורים ברחבי המדינה. כמה מהמפורסמים בהם הינם ייל, הרוורד, פרינסטון ואוניברסיטת קליפורניה. באירופה הספירה האקדמית היא מאוד מפותחת וקיימים עשרות מוסדות לימוד יוקרתיים הממוקמים בין היתר במקומות כגון לונדון, פריז, צ'כיה וגרמניה. הבחירה במוסד לימודים לתואר ראשון תלויה בגורמים שונים המרכיבים את ההחלטה. בין השאר מדובר בשיקולים כמו אופי הלימודים (לימודים ביעדים שונים), מסלול הלימודים, תחום הלימודים כמובן וגם מלגות שכר לימוד ומלגות מחייה שניתן לקבל תחת תנאים מוגדרים מראש. ההחלטה היא מורכבת וקשה וכוללת עזיבה של המדינה, המסגרת התומכת הקרובה ומעבר למדינה חדשה וזרה.  כמובן שישראלים שלומדים בחו"ל נדרשים גם להוציא לרוב ויזת סטודנט.

 

ויזה ולימודים לתואר ראשון

ברוב המדינות בעולם ישראלים אינם נדרשים להנפיק ויזת כניסה למדינה. אולם עבור שהות ארוכה של למעלה משלשה חודשים יש להנפיק ויזה. סוג הויזה משתנה בהתאם למטרת השהות, ועשוי לכלול ויזת עבודה, ויזת סטודנט או גרין קארד. התהליך הבירוקרטי מתחיל לרוב עוד מהארץ באמצעות שגרירות המדינה אליהם מתעתדים לנסוע. פרט לויזת סטודנט, חשוב לדעת שבמרבית המדינות זכאים הסטודנטים הזרים לאשרות עבודה חוקית לתקופה מוגבלת של כמה חודשים בשנה. אישור זה יכול לסייע במציאת עבודה שתשתלב עם הלימודים ותאפשר מימון של הוצאות שכר הלימוד והמחייה.


אודות מחבר המאמר

אתר elimudim - כל המידע על לימודים בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.