אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מקרנים בחזית הטכנולגיה המשודרת

כשהומצאו המקרנים הראשונים, הם הילכו קסם על בני האדם. פנס הקסם, למשל, היה מקרן היסטורי שכזה, שהציג תמונות ממעין שקופות מצוירות עשויות זכוכית במאה ה-18. סביב פנסי הקסם התגודדו אנשים כדי לחזות בפלא, והם היו במרכזם של אירועים תרבותיים ומופעים. אולי קשה לדמיין זאת בימינו אנו, שבהם אנו מוקפים במסכים אישיים בכל מקום – מסכי טלוויזיה, מסכי קולנוע, מסכי מחשב, ואפילו פרסום חוצות מוצג לעתים על גבי מסכי לד. אך אז, בעבר, המקרנים סיפקו אתנחתא מחיי היום יום, בריחה למחוזות אחרים, והם אספו סביבם המון סקרן ומרותק.

היכן משתמשים במקרנים?

מאז ימי פנס הקסם, טכנולוגיות ההקרנה השתנו כליל והתפתחו שוב ושוב ושוב. משקופיות מצוירות לצילומים, מצילומים לווידאו, וכן הלאה. כיום המקרנים הרבה יותר מפותחים, משוכללים, נוחים לשימוש וזולים באופן יחסי – קל למצוא מקרנים גם לשימוש ביתי, אם ברצונכם להסב את אחד החדרים לחדר קולנוע ביתי משלכם. מקרנים הינם שכיחים מאוד בחדרי ישיבות, שכן הם מאפשרים להקרין מצגות ושקפים, ואפילו שיחות ועידה מצולמות בשידור ישיר עם נציגי החברה בחו"ל. מקרנים נמצאים גם בכיתות לימוד רבות, באוניברסיטאות, בבתי ספר, במכללות ועוד, שבהם הם משמשים להקרנת חומרי לימוד כאלו ואחרים, וכן אמצעים ויזואליים להבנת החומר הנלמד. מקרנים נפוצים גם במוזיאונים עבור הקרנת מיצגים והסברים, באתרי תיירות שונים, בבתי קולנוע ועוד ועוד.

סוגי מקרנים

ישנם סוגי מקרנים רבים ושונים. כולנו מכירים את מקרן השקפים, המכונה גם "מטול", השכיח בכיתות לימוד. מקרני שקופיות היו פופולאריים מאוד בשנות השבעים והשמונים, כשאחרי כל גיחה נדירה לחו"ל התקבצה כל המשפחה והשכנים כדי לצפות בסלון בהקרנה חגיגית של התמונות שצילמו המטיילים בארצות הניכר. מקרני שקופיות עדיין פופולאריים בקרב מרצים רבים, אם כי כיום רבים פונים אל המחשב לאחסון תמונות בפורמט דיגיטלי, שאותן הם מקרינים בגדול על מסך באמצעות מקרן וידאו. מקרני הסרטים אשר שימשו את אולמות הקולנוע היו מקרינים את התמונות הנעות לא משקופיות ולא משקפים, כי אם מסרט הפילם, הכרוך על גבי גלגלים.

מאוחר יותר הומצאו מקרני הווידאו, המתחלקים אף הם לסוגים שונים – למשל, מקרני וידאו LCD, מקרני CRT ומקרני DLP. כיום היצע המקרנים בשוק רחב ביותר, ומתאים לכל צורך של קהל הלקוחות הרחב. בין השאר כולל ההיצע מקרנים גדולים המותקנים בחדר המבוקש לצד מקרנים ניידים שהינם קטנים בגודלם ובמשקלם, ואותם ניתן לפרק, להזיז, לשנע ולהרכיב כל פעם במקום חדש על פי הצורך. כמו כן, ישנם מקרנים פשוטים יותר ונוחים יותר מבחינת עלותם לצרכן הביתי, כמו גם מקרנים משוכללים מאוד, המיועדים למצגות עסקיות באיכות רזולוציה מצטיינת על מסכי ענק. הטכנולוגיה מוסיפה ומשתכללת מרגע לרגע, ועוד נכונו לנו מקרנים רבים בטכנולוגיות חדשות בעשורים הקרובים.


אודות מחבר המאמר

"בארץ העיוורים, חד העין הוא המלך"

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.