אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו בית השקעות

 

ענף ההשקעות בארץ עשה דרך ארוכה מאז קום המדינה וכיום הבנקים המסחריים ובתי ההשקעות חולשים על רוב רובו של הון הישראלים וחסכונותיהם. בית השקעות הוא המקום בו מנהלים את תיקי ההשקעות הפרטיים והציבוריים במדינת ישראל. קופות גמל, קופות הפנסיה, קרנות נאמנות ומכשירים פיננסיים נוספים מנוהלים על ידי בתי ההשקעות ובנוסף יש לציין כי מרבית נפח המסחר בבורסה מתבצע על ידי גופים מוסדיים, ביניהם בתי השקעות.

כשמו כן הוא, בית השקעות – המקום שבו מסייעים לכם לבצע השקעות תוך הסתייעות במומחים המובילים בתחום ניהול תיקי השקעות ומסחר בבורסה בכללותו. ניהול תיקי השקעות ובנייתם היא משימה מורכבת המצריכה מלא מעט ידע פיננסי והכרה של שוק הכספים המקומי והבינלאומי. לפני שנגיע למוצרים ושירותים המציעים כל אחד מבתי ההשקעות בארץ יש לציין כי כל בית השקעות מעסיק מנהלי תיקים וסוחרי בורסה מקצועיים אשר עברו הכשרה וקיבלו רישיון מטעם הרשות לניירות ערך לעסוק בתפקידם. בעלי תפקיד אלו הם האחראים לביצוע השקעות באמצעות כספי לקוחות בתי ההשקעות.

מרבית ציבור העובדים בישראל הם עמיתים באחת מקופות הפנסיה או קופות הגמל הרבות הקיימות בשוק הפיננסי הישראלי ועל כן, בין אם אנו מודעים לכך או לא, כספי ההפקדות של כולנו זורמים אל קופת בית ההשקעות אליו אנו שייכים שם הם משמשים לביצוע השקעות במגוון מכשירים פיננסיים, לרבות ניירות ערך, אגרות חוב פרטיות ואיגרות חוב ממשלתיות. ניהול תיקי השקעות של כספים ציבוריים הם רק אחד מהשירותים המוצעים לציבור על ידי בית השקעות ממוסד ובנוסף לניהול תיקי השקעות של כספי ציבור ניתן לבצע באמצעות בית השקעות גם השקעות פרטיות.

בית השקעות הוא חבר בבורסה וככזה רשאי הוא לבצע פעולות מסחר בבורסה הישראלית. משמעות הדבר הוא כי כל אזרח המחפש לבצע השקעות בשוק ההון יכול לעשות זאת באמצעות בית השקעות. הרי לא האזרח הוא זה שמבצע את פעולות המסחר בבורסה והוא צריך להעביר את פקודותיו דרך ערוצים מוסמכים – חברי הבורסה. ניהול תיקי השקעות פרטי באמצעות הבנק בו אנו מחזיקים את חשבון העובר ושב שלנו יכול לעלות לנו ביוקר כתוצאה מדמי ניהול תיקי השקעות, עמלות הקניה ועמלות המכירה אשר בממוצע יקרים הרבה יותר מעלויות המסחר דרך בית השקעות.

מוצר לא פחות חשוב אותו נמצא בכל בית השקעות רציני בארץ הוא תיק השקעות מנוהל. תיק השקעות מנוהל על ידי מנהל תיקים מומחה בהתאם להעדפות הלקוח. ניהול תיקי השקעות שכזה מתאים לציבור אשר אינו בקיא בכלכלה ובמסחר אך מעוניין למצוא אלטרנטיבה אטרקטיבית לחסכונותיו אשר שוכבים בפק"מ וצוברים ריבית אפסית. בית השקעות מודרני מציע לכם את כלל הכלים הפיננסיים העומדים לרשותכם לצורך ניהול פיננסי נכון ואחראי לאורך זמן.


אודות מחבר המאמר

ניהול תיקי השקעות ומסחר בבורסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.