אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רישיון עסק

 

זה לא נעים לראות עסק סגור –העדר רישיון עסק

זה לא נעים לראות עסק סגור . רובנו נתקלנו ושמענו לא פעם על עסק מצליח שנסגר לפתע ללא סיבה נראית לעין .מעטים יודעים שהעדר רישיון לעסק  היא אחת הסיבות השכיחות למצב מביך זה . עקב מורכבותו של הצו והתהליך המסורבל הכרוך במימושו, עסקים רבים נמנעים מלפתוח או שמתחילים בתהליך לקבלת רישיון עסק, מתייאשים ומפסיקים באמצע. ולמעשה מתחילים בפעילות העסקית מבלי שיש בידם רישיון עסק כשהם מתעלמים מהסיכון הכרוך בדבר.            יש מקרים בהם בעלי העסקים כלל לא מודעים לעובדה שהם נדרשים ע"פ חוק רישיון עסק ,   כמו במקרים של עסק המשמשים כבתי אוכל, אחסנת ציוד, מעבדות ועוד . חוק רישוי עסקים מחייב עסקים מסוימים ברישיון, לכן על אותם עסקים טעוני רישוי, להתייחס  לתהליך  רישוי העסק כחלק בלתי נפרד מתהליך הקמת ובניית העסק, בדיוק כמו פתיחת תיק במס הכנסה או מע"מ. אישור רישיון עסק, ניתן לבעליו על ידי הרשות המקומית או האזורית, הוא בר תוקף וחשוף לביקורת קבועה .

אז מי בעצם צריך להגיש בקשה לרישיון עסק ?

למעשה כל עסק חדש או בכל מקרה בו עסק מחליף בעלות דורש בקשה לרישיון מהרשות      כמו כן שינוי או שיפוץ במבנה העסק או בשטחו דורשים בדיקה ולעיתים מחייבים רישוי חדש .

איך עושים את זה ?

את בדיקת הצורך ברישיון עסק מתחילים בפניה לאגף לרישוי עסקים ברשות לבדוק אם אין מניעה לקבל אישור לעסק המבוקש. השלב הבא צריך לבדוק באגף לתכנון ובניין עיר האם אין סתירה בין אופי העסק לאזור הפעילות המבוקש, הרי לא יעלה על הדעת שיאשרו להקים מוסך או מועדון בלבה של שכונת מגורים . על מנת שנדע אם מבנה העסק המיועד לא חורג מתכנית הבניה המקורית או שחלילה יש לו צו הריסה / חריגות בניה יש לגשת עם התכניות שלו לאגף רישוי ופיקוח בניה . אחרי שבדקנו את כל הנ"ל הגיע הזמן להתחיל בתהליך הבקשה עצמו . ראשית עלינו לגשת לאגף לרישוי עסקים ברשות המוניציפאלית ולאסוף טפסי בקשה לניהול עסק ולדאוג שאנשי המקצוע המתאימים יחתמו על כל אחד מהם. בנוסף עליכם להכין תכנית לניהול עסק חתומה על ידי בעל מקצוע מוסמך.

יש להכין את הדרישות הבאות :

- תרשים סביבה בקנה מידה של 1:1250 .

- תרשים מגרש בקנה מידה של 1:250

- תרשים תנוחה של העסק בקנה מידה  1:100 (בתי אוכל 1:50) .

- שני חתכים של המבנה ניצבים זה לזה.

- בטיחות : יש לבדוק האם העסק שלכם מחייב הכנת תכנית בטיחות ולהיעזר ביועץ במידה שכן.

לאחר שמלאתם ואשרתם את כל האמור לעיל , שלמתם את האגרה והגשתם  את הטפסים ייפתח לכם תיק באגף לרישוי עסקים ברשות המוניציפאלית ומה שנותר הוא להמתין בסבלנות לקבלת רישיון העסק המיוחל  .  בהצלחה !

כותב המאמר הוא דרור קופל מחברת קופל - רישוי עסקים והיתרי בניה,  www.,kopel.biz מסייע לעסקים להתמצא בסבך הבירוקרטיה , לחסוך בעלויות ובייעול תהליכי רישום ורישוי העסק ..

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

קופל-רישוי עסקים והיתרי בניה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.