אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תמא 38 - חיזוק של מבנים לרעידות אדמה

 

מה זה תמא 38

הסבר המינוח תמא 38 הוא: תכנית המתאר הארצית. זו תכנית שתפקידה לחזק בניינים שלא מקיימים את תקן העמידות ברעידת אדמה. תוכנית תמא 38 מטרתה היא גם לשם אישור תוספות בנייה. התכנית תמא 38 מצויה בארץ מתחילת חודש אפריל 2005. את תוכנית תמא 38 פיתחה מועצה הארצית לתכנון והבנייה. סעיף בתכנית תמא 38 מספק הסבר על הנחה בתשלומי מיסים שונים הנחה מובהקת לשם הקלה על צדדים. נושא של חיזוק הבתים מטבע הדברים הינו בעל חשיבות קריטית לפיכך תוכנית תמא 38 מסדירה הוראות כדי להסדיר חיזוקם של בניינים כשהתפקיד שלה הוא להכין נכסים לרעידות אדמה צפויות ולשם כך התכנית כלולים בה גם בונוסים שונים לתמרץ את הדיירים לחזק נכס באופן עצמאי. ביצוע תוכנית תמא 38 במצב בו יש דירות בבניינים משותפים, האחריות הזו מוטלת על כל האזרחים עצמם. כמעט בכל המקרים האזרחים ישכרו קבלן שיבצע עבורם את הבניה. כמעט בכל המקרים קבלן זה יטפל בכל ההיתרים והניירת הכרוכים בחיזוק הנכס.

תמא 38 והתקן לרעש אדמה

בהתאם להערכות זהירות, הרבה מבניינים שנבנו בישראל בשנות השבעים ולפניהם אינם עומדים בתקן לרעידות אדמה. היום במדינת ישראל שכיחים הרבה מאוד נכסים שיוסדו לפני כניסתו לתוקף של התקן לרעידות אדמה. התקן תקן לרעידות אדמה נכנס לתוקף ב-1975, היום כל בנין חדש שמוקם, מתוכנן ומותאם לתקן לרעידות אדמה. תמא 38 יתרונה הוא, שהיא מתירה היום לקבל היתרים ללא כל תכנית פרטנית ומעודדת את התושבים לחזק בצורה משמעותית את הנכס כמעט ללא עזרה רבה.

תמא 38 כמוכנות לרעידות אדמה

ידוע לכל אחד שהמדינה נמצאת  גאוגרפית, קרוב מאוד לשבר הסורי אפריקאי וקיימת בסיכון מאוד גבוה לחוות מספר רעידות אדמה. היום עדיין ישנם בניינים נמצאים בסכנה של התמוטטות. עפ"י דבריהם של פקידים ממשרד הפנים, הכמות היא כ-40 אחוזים מהנכסים במדינת ישראל. אם הציבור שגר בבניינים אלה לא יתעשת ולא יתפוס יוזמה, בזמן רעידת אדמה אנו נהיה צפויים לקורבנות רבים בנפש. במיוחד לאור רעידות האדמה האחרונות שקרו בעולם, דיירים חייבים לטפל במהירות האפשרית בנכסיהם.


אודות מחבר המאמר

ישראמיש, חיזוק מבנים לפי תמא 38 - www.t-38.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.