אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אומגה 3- מקורות שונים לה

 

אומגה 3 זהו השם שניתן לקבוצה של חומצות שומן הידועות כחומצות שומן בעלות סגולות בריאותיות שיכולות להועיל לתפקוד התקין של גופנו , ולסייע לבריאותנו. 

חומצות השומן הללו אינן מיוצרות ע"י גוף האדם ולכן האדם צריך לצרוך אותן ממקורות חיצוניים, בעבר היה נהוג לצרוך את חומצות השומן הללו בעיקר משומנים מן החי המגיעים בעיקר מהדגים, אולם היום יש כאלו הטוענים שאת קבוצת חומצות השומן הנקראת אומגה 3 ניתן למצוא גם במקורות שמגיעים מן הצומח. 

אפשר לומר שהיום מתנהל מאבק בין שתי אסכולות המתחרות על קהל לקוחות עצום של צרכנים הצורכים אומגה 3 באופן יומיומי. האסכולה האחת טוענת שיש להמשיך ולצרוך קפסולות של אומגה 3 המגיע משמן דגים, והאסכולה השניה טוענת שיש להתחיל לצרוך אומגה 3 המגיע ממקורות צמחיים משום ששמן הדגים שאותו אנו צורכים היום הוא מזוהם במתכות ושאר חומרים רעילים שמסוכנים לגף האדם. 

אומגה 3- משמן דגים 

אומגה 3 שהמקור שלה הוא משמן דגים של דגים שסביבת הגידול שלהם הוא הים הצפוני חדר לתודעה הציבורית כבר באמצע המאה ה-20, כאשר אז עלה לכותרות המחקר המפורסם על "הפרדוקס של האסקימוסים" אשר למרות שתזונתם הייתה עשירה בשומן דגים, מצב בריאותם היה מצויין והם כמעט ולא סבלו ממחלות לב ומחלות בכלי הדם, שמהם סבלו אנשים שנהלו משטר תזונה של תרבות המערב. 

אומגה 3 ממקור צמחי

היום המחקר המדעי הוכיח ששמן הדגים שיש בו אומגה 3 מקורו בעצם בתזונה צמחונית של הדגים שמגיעה מאצות, יש עוד מקורות צמחיים לאומגה 3 כמו שמן הפשתן, שמן המרווה, אגוזי מלך, ועוד מקורות צמחיים. 

היום ממליצים המומחים לתוספי תזונה לצרוך דווקא אומגה 3 המגיע ממקורות צמחיים וזאת משום שדגי הים הצפוני סובלים היום מזיהום חמור שגורם לחדירה של חומרים רעילים שונים לבשר הדג, ולכן אנו רואים היום נטיה של צרכנים רבים לעבור לאומגה 3 ממקורות צמחיים.                             בכל מקרה אין ספק שאומגה 3 תמשיך להיות היהלום  שבכתר בעולם התזונה ותמשיך לככב כתוסף תזונה מועיל בעל סגולות בריאותיות ורפואיות רבות . 


אודות מחבר המאמר

בניית אתרים | קידום אתרים | שליחויות | מגה גלופלקס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.