אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חנות יין – המקום לקנות יין איכותי

 

גורמים רבים משפיעים על טיב היין, כמו איכות הענבים, המקצועיות של היקב, זמן התסיסה, הבציר ועוד. אחד הגורמים שלא מקבלים מספיק חשיפה, אבל בפועל יש להם השפעה אדירה, זה אחסון נכון של היין. יין נהרס אם הוא נשמר בתנאים של חום או חשיפה מתמשכת לאור, וגם יין איכותי עלול לאבד מטעמו בתנאים כאלו. חנות יין טובה תקפיד לשמור את היין בתנאים הנכונים והרחק מהשמש, ותמנע מימכם להתאכזב מהשקעה ביין טוב שנהרס. בזכות החלופה הגבוהה של יינות בתוך חנות יין, היין לא עומד בחנות הרבה זמן.

איך לדעת אם חנות יין שומרת על היין כמו שצריך?

כאמור, חשיפה מתמשכת לאור עלולה לפגוע ביין, גם כאשר מדובר על תאורת ניאון. לכן סופרמרקט הוא מקום לא טוב לרכישת יין, שכן הוא מאוד מואר, ובתוך חנות יין טובה תהיה תאורה עדינה יותר ולא ישירה. בדקו שבחנות אין אור ישיר וחזק על הבקבוקים, ושהם מוצלים. גורם חשוב נוסף הוא החום, ואיזור הבקבוקים צריך להיות קריר אך לא קר כמו מקרר. שימו לב שבחנות אין ריחות חזקים, אשר יכולים להשפיע על טעם היין.

בין אם אתם רוצים לפנק את עצמכם או מישהו אחר בבקבוק יין איכותי, ובין אם אתם רוצים לקנות יין פשוט יחסית, יין שטעמו נפגם מקלקל את החוויה, לפעמים בצורה משמעותית ומורגשת היטב. אומנם רוב החנויות יאפשרו לכם להחזיר בקבוק יין מקולקל, אבל זו חוויה לא נעימה שבעזרת קנייה בחנות יין תוכלו להימנע ממנה. אין דרך לדעת אם היין מקולקל מבלי לפתוח את הבקבוק, ולכן הדרך הבטוחה היחידה להימנע מיין מקולקל היא לרכוש אותו מחנות שיודעת איך לאחסן יין נכון, כמו חנות יין מובחרת.

עוד מידע על יין וגם סלסלות שי לחג תוכלו למצוא באתרינו יינות ועוד


אודות מחבר המאמר

יין ועוד מוצרים במבצע ! http://www.wine4all.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.