אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבותו של הלוביסט

מאז שהוסדרה עבודתם של הלוביסטים הפך מקצוע זה ללגיטימי וחשוב מאוד לפעולתם של חברי כנסת ואנשי הממשלה. תארו לעצמכם כמה השפעה יש לחוקים שעוברים בכנסת או לתקנות שמתקבלות במשרדי הממשלה. לאנשים שהתמחותם לובינג וקשרי ממשל יש חשיבות רבה בתפר שבין המגזר הפרטי והמגזר השלישי ובין הכנסת והממשלה. הם הגורמים שיכולים לעזור לגורמים חיצוניים להעביר את דעותיהם בכנסת ובממשלה. עבודת הלוביסט מבוססת על שלושה חלקים עיקריים.

מהו ייעוץ אסטרטגי

כאשר מגיע לקוח ללוביסט בשלב ראשון הוא מציג את צרכיו. על הלוביסט לקבל החלטה מהן הדרכים הנכונות בהן הוא מתכוון לפעול. הלוביסט חייב לזהות מי הם הגורמים המשפעים ובאילו דרכים הוא יכול להשפיע עליהם. הוא חייב להבין אם הפעולה כרוכה בעבודה בכנסת או שבכלל מדובר בעבודה מול גורמי ממשלה מה שמכונה קשרי ממשל. סט הפעולות האלו נקראות ייעוץ אסטרטגי. בסופו של תהליך זה יוגדרו סט של פעולות ועל פיהן הוא יפעל. אם הייעוץ האסטרטגי אותו הוא סיפק ללקוח יהיה מוצלח, סביר להניח שהלובינג יעבור בהצלחה

מהו שלב הלובינג

בשלב הלובינג מיושמות הפעולות שתוכננו בשלב הייעוץ האסטרטגי. פעולת הלובינג מתרחשת בעיקר במסדרונות הכנסת. חברי הכנסת פעילים בועדות שונות בהן עוברים חוקים המשפיעים על חיינו כאזרחים החוקים נקבעים על סמך מידע אותו מקבלים חברי הכנסת. ללוביסט תפקיד חשוב בהעשרת המידע שיש או שאין לחברי הכנסת. בכך הוא יכול להשפיע על העברת חוקים או תיקון של חוקים. הלוביסט יאתר חברי כנסת שיש להם השפעה על חברי כנסת אחרים דרכם הוא ינסה להפעיל כמה שיותר אנשים. צריך לקחת בחשבון שעל כל חבר כנסת מופעלים לחצים ממקומות שונים ולכן לעיתים קרובות עבודת הלוביסטים לא ממש פשוטה.

מהם קשרי ממשל

בדומה לפעולת הלובינג ישנן פעולות אותן עושה הלוביסט וקשורות בהשפעה על פעולות הממשלה היא הגוף המבצע. לדוגמא השפעה על פעילות של מכון התקנים או גופים אחרים שקובעים תקנות ותקינות. קשרי ממשל כרוכים בפגישות עם מנהלים בכירים במשרדי הממשלה השונים ובגופים ממשלתים הקשורים במשרדי הממשלה השונים


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.