אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחירי הסחורות עולים - הדולר הקנדי מתחזק גם

הדולר הקנדי התחזק אתמול בצורה משמעותית מול הדולר האמריקאי, וזאת על רקע עלית מחירי הסחורות בעולם, כגון הנפט והזהב. כידוע, קנדה הינה יצואנית גדולה של נפט וזהב, ולפיכך התחזקות הסחורות מהווה תמיכה כלכלית ומורלית לכלכלת קנדה.

מסחר ביורו. היורו נסחר בערכים נמוכים יחסית מול מרבית מטבעות המסחר בפורקס למעט הדולר, שהגיע מולו לשער שיא שנתי. מגמה זו של ירידות נבעה בין היתר מהודעתו של חבר מועצת הבנק המרכזי האירופאי, אלכס וובר (Alex Weber), שציין כי המהלכים האחרונים בשוק המט"ח נובעים מן הביצועים שמתרחשים באזור ה-EURO-ZONE, ביחס למקומות אחרים בעולם.

משקיעי המט"ח פירשו את הודעתו של וובר כשביעות רצון מערכו של היורו כיום מצד הבנק המרכזי האירופי, שאף מבקש לדחוף את המטבע האירופאי מעלה.

הילך רוח זה בקרב המשקיעים והאנליסטים נובע גם מהצעתה של ארה"ב לשנות את סדר היום של מדינות ה-G20, בפגישה שאמורה להיערך ביום חמישי הקרוב. ההצעה מבקשת לכלול באג'נדה של מדינות ה-G20 את נושא הפערים הכלכליים הגלובליים, כמו גם את הדרכים שבהן יכול הארגון לסייע לכך. גורמים רבים מפרשים בקשה זו כסימן לחולשתה של ארה"ב ומנצלים את ההזדמנות להרוויח מן הערכים הנמוכים של הדולר.

בשעה 11 בלילה, שעון בריטניה, עלה היורו ב-1.01% ביחס לדור והגיע לשיעור שיא של 1.4799, ירד ב-0.08% ביחס לפאונד (0.9042), ירד ב-0.15% ביחס לדולר הקנדי (1.5815), ב-0.41% מול הדולר האוסטרלי (1.6944), ב-0.5% ביחס לפרנק השוויצרי (1.5144) ואף רשם ירידה מול הין היפני (134.94).

הדולר המשיך להיחלש אתמול גם מול השקל, בהמשך למגמת ההיחלשות שלו בעולם, כאשר ברקע ליוו את השוק חששות מהתערבות אפשרית של בנק ישראל במסחר, התערבות שלא הגיעה לבסוף. ביום חמישי צפוי בנק ישראל להכריז על החלטת הריבית לחודש אוקטובר. הערכות האנליסטים צופות כי נגיד הבנק, סטנלי פישר, יותיר את הריבית ברמתה הנוכחית (0.75%), אם כי עד סוף השנה צפויה העלאת ריבית נוספת.

אתמול פורסם המדד המשולב בישראל, שזינק ב-1.3% בחודש אוגוסט. זה החודש הרביעי הרציפות שהמדד עולה. לדברי בנק ישראל "מגמת העלייה במדד בחודשיים האחרונים מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק". הלמ"ס דיווחה אתמול כי בחודשים מאי-יולי 2009 נרשמה ירידה של 4.2% בייצור התעשייתי, וכן עלייה של 4.4% בפדיון ענפי המסחר והשירותים.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, חוזים עתידיים, אופציות, ניתוח טכני ומסחר בזהב  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.