אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מודעות עצמית מהי

כאשר אנו ניגשים לשאלה של מודעות עצמית מהי, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מבולבלים מעט והולכים מעט לאיבוד. לאורך ההיסטוריה פילוסופים שונים שאלו את עצמם מודעות עצמית מהי, ונראה שכביכול גם כיום יש המון תשובות לשאלה הזו. אולם אם אנחנו ניגשים אל סדנאות אשר מטפלות בתחום של מודעות עצמית, חשוב מאד כי נבין ראשית מודעות עצמית מהי, ומה בעצם ההשפעה שלה על החיים שלנו – ועל אלו שסובבים אותנו.

לצפות על עצמנו מהצד

לשאלה, מודעות עצמית מהי, יש תשובה פשוטה: היכולת של כל אחד מאיתנו להסתכל על עצמו מהצד. ולמה הכוונה? כאשר אנחנו שואלים מודעות עצמית מהי, עלינו להבין דבר ראשון שמודעות עצמית, היא דבר שיש בו כביכול סתירה פנימית – מדובר כמעט בדבר היחיד בעולם שאף אחד אחר לא יכול למדוד בשבילנו, וכל אדם יכול לבצע זאת רק על עצמו. גם בסדנאות של מודעות עצמית, המנחים רק ינחו אתכם למודעות עצמית באמצעות העקרונות שהם יתנו לכם. לכן כשאתם שואלים מודעות עצמית מהי, חשוב שתבינו שדבר ראשון מדובר בתהליך פנימי שכל איש עושה בעצמו.

אולם הבעייתיות, כביכול, קיימת בכך שהתשובה לשאלה מודעות עצמית מהי, עוסקת לא רק במי מבצע את התהליך – אלא גם על מי הוא מבצע, וכמו שניתן לנחש בקלות מהביטוי עצמו – התהליך של מודעות עצמית מתרחש על עצמנו. כלומר, מדובר בתהליך שבו כל אדם חוקר את עצמו. לכן, מודעות עצמית מהי בעצם? היכולת של כל בן אדם להסתכל על עצמו מהצד, להתבונן, לבדוק ולהגיע למסקנות שונות על עצמו.

עוד תשובה אפשרית ומורחבת יותר לשאלה של מודעות עצמית מהי, ניתן לתת דרך הדוגמא ההפוכה אל מודעות עצמית – הדחקה. כאשר אנחנו מדחיקים דבר, מדובר במעין מנגנון הגנה כביכול של הנפש וגם של החברה בכדי שלא ניזכר ברגעים טראומטיים ומוקדמים בחיינו. התשובה הכי טובה לשאלה "מודעות עצמית מהי?" היא שמדובר ביכולת של כל אחד מאיתנו לא רק להסתכל על עצמו מהצד – אלא גם להסתכל על הרגעים הלא נעימים (שעיצבו את חיינו לא פחות, ואף יותר מהרגעים הטובים בחיינו), להבין כיצד הם השפיעו עלינו, מה טיבם – ולדעת להתמודד איתם ולחיות איתם. על כן, מודעות עצמית מהי בעצם? היכולת שלנו להתמודד עם עצמנו ועם מה שעבר עלינו, ולהבין כי אנחנו יכולים להתגבר על הפחדים שאפפו את חיינו.

התמחות במכללת קגן

מכללת קגן, בתור מכללה מובילה מאד בתחום של דמיון מודרך וה- NLP בארץ, מודעת לחשיבות של מודעות עצמית בעיני כל אחד. כל תהליך שבו אנחנו מנסים להכיר את עצמנו ולהביא את עצמנו להישגים חדשים בחיים, לא יכול להיות שלם מבלי שנגבש לעצמנו תפיסת מודעות עצמית ברורה שמובנת לנו. התהליך של הגברת המודעות העצמית בתוך כל אחד מאיתנו הוא אמנם איננו פשוט, אולם למכללת קגן מאות בוגרים, אשר יכולים להעיד על התהליך החיובי שהם עברו בעת שלמדו בקורסים של המכללה, ועל כן אנו במכללת קגן מאמינים, כי יש בכוחנו את היכולת לגרום לכם להכיר את עצמכם טוב יותר, ולהביא את עצמכם לעבר הישגים חדשים.

פנו אלינו עוד היום ונשמח להסביר לכם על תוכניות הלימודים והקורסים אשר קיימים במכללה – הכל למענכם ולמען השיפור העצמי שלכם.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.