אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדנאות גמילה מעישון

סדנאות גמילה מעישון כיום הם אינן רק סדנאות המסייעות לגמילה מההרגל המזיק, אלא סדנאות העצמה להתפתחות אישית. סדנאות גמילה מעישון יוצאות מתוך נקודת הנחה שהתמודדות עם הפסקת עישון היא אתגר שיש ללמוד להתמודד איתו והוא דורש מהאדם להסתגל למציאות חדשה בחיים. בדרך כלל עישון הוא דרך למלא חסך מסוים בחיים וסדנאות גמילה מעישון מהסוג הנכון יכולות לעזור להתגבר על אותם חסכים ולתרום בו בעת להפסקת העישון להתפתחות אישית.

עישון, למה אנחנו צריכים אותו?

המכורים לעישון כבר יודעים כי הסיגריות אינן עונות על צורך העישון בלבד. עישון הוא דרך להתמודד עם מצוקות רגשיות וחסכים שונים בחיים כמו בדידות, רוגע, רעב או חוסר בשמחת חיים ועוד. ברגע שנוכל לדעת מהם החסכים אותם ממלא העישון בחיינו ואילו חללים הוא בא למלא, נוכל למצוא את הדרך למלא את החיים בתוכן והרגלים חדשים ולהפטר מההרגל המזיק והמגונה.אם תשאלו את המעשנים הכבדים מדוע הם מעשנים על אף שהם יודעים כי מדובר בגורם מזיק במיוחד, הם יענו לכם שפשוט כיף להם לעשן, הם "נהנים". מעשנים לא יכולים לדמיין את חייהם ללא עישון, את הקפה של הבוקר ללא סיגריה, את הפסקות הצהריים או אותם רגעים של בדידות בהן הסיגריה היא "החברה" הכי טובה. מעשנים לא יכולים לדמיין את חייהם ללא פעולות השאיפה והנשיפה המתבצעות עשרות פעמים לאורך היום.אנחנו יכולים לומר לכם כי הפסקת עישון היא אתגר לא פשוט אבל כפי שהוכח, בהחלט אפשרי. מרבית המעשנים נמנעים מלהגיע לסדנאות גמילה ואפילו נמנעים מלחשוב על גמילה מעישון בשל הפחד שמה תהיה זו עוד התנסות כמו ניסיונות הפסקת עישון קודמות. הפסקת עישון מחייבת שינוי באורח החיים מכל הבחינות, כל הפעולות בהן עישון היה טריוויאלי נאלצות להשתנות בבת אחת. אין סיכוי שהאנשים בסביבתו הקרובה של המעשן לא ישימו לב כי הוא נמצא בעיצומו של תהליך גמילה מעישון סיגריות. אחת הסיבות השכיחות להימנעות של מעשנים להצטרף תוכנית גמילה מעישון היא הפחד מהכישלון. במידה והמעשנים יחליטו לחזור לעשן, הכישלון שלהם יראה בפני כל, ולכן, בשל הסיבה שמרביתנו אנשים תחרותיים האוהבים להוכיח את עצמם, הנטייה של רוב האנשים ובכללם גם המעשנים היא להימנע ממשימות שיכולות להוביל לכישלון במיוחד כשמדובר בפרידה מהרגל אהוב.

סדנאות גמילה מעישון, לא רק הפסקת עישון

סמינר הגמילה מעישון של שאיפה מראה כי סדנאות גמילה מעישון אינן עוסקות רק בעישון, הן עוסקות בהעצמה. אדם שהצליח להשתלט על הדחף ולעמוד בפני התשוקה להמשיך בדפוס ההתנהגות ההרסני והמזיק, יידע לעמוד גם בפני אתגרים נוספים. מכון שאיפה פיתח שיטה להדרכת מעשנים מכל הגילאים להפסקת עישון. אחוז ניכר מהמעשנים שעברו סדנאות גמילה מעישון הללו לא חזר לעשן. יתר על כן, סדנאות גמילה מעישון מעודדות לא רק גמילה מעישון אלא גם דרך אפשרית למיצוי הפוטנציאל האישי. נגמלים מעישון מספרים כי במהלך הסדנא וגם לאחריה הם פיתחו את עצמם יותר מבחינה אישית ומינפו את ההצלחה למקומות גבוהים יותר.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.