אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפסקת עישון – כי לא רק המעשנים סובלים

בכל פעם שמדברים על הפסקת עישון בקרב חברים ומשפחה תמיד חושבים שמדובר סביב המעשן עצמו וכל מה שהוא עובר, ואין שאלה – ברור שמי שמעשן סובל ובדרך כבדה יותר מהבריאות אפילו, אלא גם בצורה כלכלית נוראית, ישנם כאלו שמעשנים בצורה כבדה יותר מ-2 קופסאות ביום ומגיעים להוצאות של 1000 שקל ויותר בחודש בזמן שמרוויחים כמעט רק 4000, קל זה לא אבל מי באמת מבין את הבעיה הגדולה יותר – הוא המעשן הפאסיבי?

אנחנו רוצים בריאות נקייה וחשיבות גדולה לצד הכלכלי של המעשנים אבל בכל זאת, יש להבין שכשמדובר בעישון פאסיבי הנזק לפעמים הינו גדול יותר מעישון רגיל. כי כאשר המעשן הפאסיבי יושב בצד ונושם את העשן הוא בעצם מקבל את הרעלים ששוחררו מהסיגריות שעישן האדם המעשן. אין נזק בריאותי כמו שיש למעשן עצמו אבל במחשבה שניה, למה בכלל שיהיה נזק בריאותי כל שהוא אם הפאסיבי לא מעשן כלל. 

אולי זה שיושב בצד הצליח להיגמל לפני שנים מספר ולא צריך מכון הפסקת עישון כזה או אחר. אבל עכשיו, לא מצידו – יכול לקבל נזק בריאותי לריאות משום שיותר מידי מעשנים סביבו או אולי יש בכלל יותר מידי מקומות שמאשרים עישון, אמנם שלטי הפסקת עישון תלויים בכל מקום כמעט היום אבל ישנם המון בתי קפה אשר טוענים שהמעשנים יושבים "בחוץ" אבל "בחוץ" זה בסך הכל צד חיצוני כל שהוא של המסעדה / בית הקפה עם סכך גדול מסביב במקרה הטוב ועם חלונות במקרה הרע כי אז עדיין המקום נחשב כמעט סגור לחלוטין.

הפסקת עישון – בגלל או בשביל הסובבים?

מעשנים חושבים לפעמים רבות על הפסקת עישון מקצועית ומחפשים להם מכון גמילה מעישון אשר מציע להם עשרות דרכי טיפול ותהליכים של הפסקה מיידית, השאלה היא האם הם עושים זאת בשביל עצמם או בשביל הסביבה? מקרים רבים היו כאשר בני זוג הפסיקו בשביל הצד שלא מעשן ביחסים וזה מה שתרם רבות ליחסים וגם כמובן לבריאות והכלכלה של המעשן. ישנם המון מחקרים אשר מראים שעישון בעצם הינו תחביב אשר התחיל בעקבות הסביבה מלכתחילה. הפסקת עישון מגיעה רק אחרי שמבינים את הנזק הגדול שנעשה לסביבה, לבריאות ואי אפשר לשכוח – גם לכיס. חבל להבין משהו כזה חשוב מאוחר מידי כי אחרי הכל, לא צריך לקחת כדור בשביל לתקוף כאב ראש, תמיד טוב לשתות כוס מים בצורה מבוקרת בשביל לא לקבל את הכאב ראש מלכתחילה.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.