אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בילדים לאחר גירושין

אין ספק שהנקודה הרגישה יותר במהלך פירוק הזוגיות והגירושין הוא הטיפול בילדים. כיצד מספרים להם, איך מחליטים על המשמורות ועוד סוגיות כהנא וכהנא העוסקות ביחס של הזוג הפרוד אל ילדיהם. לעיתים קרובות נישואין אשר אינם מסוגלים לספק לזוג סיפוק, מיצוי עצמי ואושר ממשיכים להתקיים רק בגלל הילדים וההבנה כי קיימות השלכות שלעיתים עלולות להיות כבדות מאוד על הילדים, התפתחותם ועתידם.

 

יחד עם זאת, לעיתים אין ברירה ומוטב לכל הצדדים כי מערכת היחסים תגיע לקיצה. בשלב הזה צריך לשים את כל האינטרסים בצד ולחשוב ברצינות כיצד ניתן לבצע חלוקת רכוש לשביעות רצונם של שני הצדדים ומהו גובה התשלום עבור מזונות ילדים ומי אמור לשלם אותו. גם קבלת החלטות אלה הנוגעות לסכום הנועד למזונות ילדים עלול ליצור סכסוכים ולהעלות משקעים ישנים שגרמו באופן ישיר או עקיף לפרידה האמורה, על כן קיימים גורמים משפטיים אשר מתמחים בביצוע חלוקת רכוש הוגנת וקביעת דמי מזונות באופן האובייקטיבי ביותר ומבלי לגרום לנזקים נפשיים אחרים שגם כך נגרמים כתוצאה מהליך הגירושין בכל אופן.

 

חלוקת רכוש

 

חלוקת רכוש הוא השלב בו יש לחשוב עם מה כל אחד מבני הזוג הגיע אל מערכת היחסים הקיימת ומהי תרומתו במהלך כל תקופת הנישואים. חשוב לזכור שתרומה אינה נמדדת בהכנסות כי לעיתים קרובות אחד מבני הזוג הוא המפרנס העיקרי והשני מתחזק את הבית והילדים ובכל זאת אין זה אומר שעיקר ההכנסות שייך למפרנס הראשי. על כן, עורכי דין מומחים בתחום אמורים לייצג את האינטרסים של כל צד בנפרד ובכך להגיע אל חלוקת רכוש הוגנת.

 

מזונות ילדים

 

תשלומי מזונות ילדים הם כספים המועברים מבן הזוג בעל פחות ימי המשמורות אל בן הזוג השני. ישנם קריטריונים רבים הקובעים את גובה התשלום החל מהשכר אותו האדם מרוויח, דרך רמת החיים אליה הילדים הורגלו עד ליום הפרידה ועד לימי המשמורות לה זכה הצד השני.

 

לסיכום, חשוב להשאיר את המשקעים האישיים שיש לצד אחד מהצד השני ולאפשר חלוקת רכוש הוגנת יחד עם תשלומי מזונות ילדים ברמה סבירה על מנת למזער את הנזק ממנו הילדים סובלים ולאפשר להם חיים תקינים גם ביום שאחרי. 


אודות מחבר המאמר

אחלגבר- זכויות הגבר במשפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.