אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בוטוקס בהריון

בוטוקס בהריון נחשב לטיפול שנוי במחלוקת. יש מי שיגידו שמדובר באיסור חמור, כיוון שהחומר מהווה סכנה לעובר ולאם. ויש מי שיגידו שאין הוכחה חד משמעית שאמנם הבוטוקוס מסוכן יותר מאשר כל חומר אחר שאותו אנחנו צורכים מדי פעם. עם זאת, בשל הספק ולו בשל הסיכוי שאמנם מדובר בסיכון, לא נהוג לטפל בבוטוקס במהלך הריון ולא לבצע טיפולי בוטוקס נגד הזעה או נגד קמטים במהלך תקופת ההריון. מהי בדיוק תקופה זו – האם ההנקה נחשבת להריון? האם מי ששוקלת להיכנס להריון צריכה להמנע מבוטוקס? כל השאלות האלה לגבי בוטוקס בהריון נחשבות כשאלות שאין עליהן תשובה חד משמעית, כי לא קיים עדיין מספיק מידע מחקרי. אז איך יודעים מתי מותר וכדאי ללכת לטיפולי בוטוקס ומתי להמנע חד משמעית מטיפולים שמשלבים בוטוקס בהריון.

 

טיפולי בוטוקס בהריון

בוטוקס מעורב כיום במספר טיפולים אסתטיים וטיפולי איכות חיים. למשל, טיפולים נגד הזעת יתר בבית השחי ובמקומות אחרים משלבים שימוש בבוטוקס. כדי לדעת אם מותר לקחת טיפולי בוטוקס בהריון מומלץ לשאול את הרופא המטפל ולהתייעץ עמו. גם בטיפולים נגד קמטים, במיוחד קמטי הבעה, נהוג להשתמש בבוטוקס ולהזריק את החומר וגם כאן יש מחלוקת האם קיים סיכון בטיפול בעזרת בוטוקס בהריון והאם מומלץ להמנע לחלוטין, לדחות את הטיפול או לתכנן אותו כך שלא יתנגש עם ההריון ואפילו הכניסה להריון וההנקה. כיוון שאין ודאות לגבי הסכנות והסיכונים האפשריים של בוטוקס בהריון, נהוג בכל הטיפולים שמערבים בוטוקס לקחת מרווח ביטחון. עם זאת לא נדיר לשמוע דעות סותרות לכאן ולכאן – מומחה אחד ימליץ בעוד מומחה אחר ימליץ שלא. קשה לדעת למי להאמין.

 

בוטוקס בהריון נגד הזעה

מי ששוקלת טיפולי בוטוקס נגד הזעת יתר צריכה לשים לב ולהתייעץ עם הרופא המטפל בעיקר בקשר לשאלה, כמה זמן מחזיק הטיפול מעמד. כדי לדעת האם יש סכנה מחומר כגון בוטוקס בהריון (חומר שנחשב רעלן ומתפרק בגוף באיטיות), צריך להגדיר את זמן הפירוק של החומר בגוף. אם יש חפיפה בין הכניסה להריון, ההריון ואפילו ההנקה לבין תקופת הפירוק של החומר (כלומר זמן ההשפעה שלו והישארותו בגוף), אז מומלץ לרוב לא להסתכן עם בוטוקס בהריון - לפחות לנשים שרוצות לקחת כמה שיותר טווח ביטחון. זאת, לא כיוון שיש ידע בדוק על כך שהחומר אכן מהווה סכנה לעובר אלא כיוון שלא ידוע האם כן או לא. לעומת זאת, מי ששוקלת לטפל בעזרת בוטוקס בהזעה ואינה מתכננת כניסה להריון, יכולה להתעלם מהאזהרות ומהחשש מפני בוטוקס בהריון.

 

בוטוקס בהריון כטיפול בקמטים

מקרי ביניים שמערבים בוטוקס בהריון הם מקרים שבהם אישה ששוקלת טיפול, בין אם טיפול בקמטים או טיפול בהזעה, אינה יודעת האם היא מתכננת הריון או לא – כלומר אין לה לוח זמנים מסודר ומוגדר לגבי כניסה להריון. במצבים כאלה כדאי להתייעץ עם הרופא – לעתים תקופת ההשפעה של החומר ותקופת הישארותו בגוף היא קצרה מספיק כדי לוודא שלא תהיה התנגשות עם ההריון או הכניסה אליו, ושהחשש מפני בוטוקס בהריון הוא לא ריאלי במקרה הזה. כמו כן עשויים להיות הבדלים בקצב הפירוק של החומר מטיפול לטיפול, ואפילו הבדלים בין אשה אחת לאשה אחרת. על פי רוב התייעצות תפתור את החשש. כאמור, מי שמעוניינת ללכת על בטוח שתמנע מטיפולי בוטוקס בהריון או בחודשים שלפני ואחרי ההריון.


אודות מחבר המאמר

אתר estetica - כל המידע על ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.