אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הלבנת שיניים כהות

הלבנת שיניים כהות נותנת את הפיתרון המושלם לשיניים בדרגות כהות שונות שהתכהו כתוצאה ממחלה, עישון, שתיית קפה, פגיעה חיצונית, היחלשות שכבת הדנטין, תורשה או סיבה אחרת. ניתן כיום להלבין שיניים בדרכים שונות ולמעשה להגיע לתוצאות מצויינות עבור כל מטופל. לאחר בחינה של הגורמים להתכהות השיניים ובדיקת מצב הפה, יכול הרופא להמליץ על השיטה שנראית לו המתאימה ביותר והמטופל או המטופלת מקבלים את מלוא המידע להחליט בעצמם באיזו דרך הם מעדיפים לעבור הלבנת שיניים כך שהמחיר, התוצאות ומשך הטיפול יתאימו להם. כיוון שהטכניקות שונות זו מזו, ויש הבדל בין שן כהה ושחורה לשיניים כהות בגוון אפור או צהוב, ההמלצות משתנות מאדם לאדם. כאן תוכלו לקרוא סקירה קצרה של הסוגים השונים שמציעות מרפאות השיניים ומרפאות בריאות ועיצוב הפה עבור טיפולי הלבנת שיניים.

 

הלבנת שיניים כהות

שיניים כהות נגרמות כתוצאה מסיבות שונות, ויש הבדל בין שיניים שהתכהו בגלל סיבה חיצונית, למשל כתמים של אוכל, שתיה או עישון, לבין שיניים שהגוון שלהן הוא פנימי. ההבדל משפיע על ההחלטה איזה סוג הלבנת שיניים מומלץ – במידה והגוון הכהה הוא פנימי, לא תמיד ניתן להלבין את השיניים בטכניקת החמצון, שנקראת גם הלבנה במרפאה. במקרים כאלו יש לבדוק האם השן עדיין חיה ומחוברת לעצבים – אם כן, הלבנת שיניים כהות שתתאים כאן במיוחד היא על ידי ציפוי, שיכול להיות עשוי חרסינה או חומר אחר. החרסינה עמידה יחסית ונותנת גוון וברק שנראה כמו ציפוי האמייל המקורי של השן, ומסתירה את הגוונים הכהים. הלבנת שיניים בעזרת ציפויים אחרים היא זולה יותר אך לרוב התוצאות פחות טובות לטווח ארוך. 

 

לפני ואחרי הלבנת שיניים

בין אם הדרך שעליה ממליץ רופא השיניים היא ציפוי או הבהרה, לא ניתן לטפל בצבע השיניים אם יש דלקת חניכיים, אפטות, חורים ובעיות לא מטופלות אחרות. הלבנת שיניים כהות אפשרית רק אחרי שהמטופל/ת נפטרו מהבעיות האלה, שגורמות להחלשת השן ולכן פוגעות גם בטיפול ההלבנה ותוצאותיו, ועשויות אפילו להוביל לסבל מיותר של המטופלים. הלבנת שיניים אינה כואבת, לכל היותר מופיעה רגישות קלה ביום הטיפול ובימים שאחריו. התוצאות לעומת זאת הן דרמטיות והשיניים נראות לבנות יותר, בשאיפה להגיע לגוון הפנינה המקורי שהוא הצבע של שן אדם בריאה. במידה ורק שן אחת היא כהה, הלבנת שיניים יכולה להתבצע רק על שן בודדת או על מספר שיניים כהות ואין צורך להלבין את כולן.

 

הלבנת שיניים שחורות

הלבנת שיניים במקרים שבהם השיניים שחורות ולמעשה מתות מתבצעת באמצעים אחרים. שן שחורה שמופרדת מהעצבים והשורש שלה נרקב, היא שן מתה ולכן ניתן להכניס לתוכה חומרי הבהרה מבלי לגרום למטופל כאב או עקצוץ. טיפול בשיניים כהות מהסוג הזה יתבצע בשלבים: הרופא יכניס חומר מלבין אל תוך השן ויחליף אותו אחת ליומיים או שלושה. תוך שבוע וחצי או שבועיים השן הופכת בהירה מבפנים והגוון נעלם. הלבנת שיניים כהות מאוד שהגוון הכהה בהן נובע מכתמים חיצוניים או מחלה שפגעה בשכבות החיצוניות של השן תיעשה באחת הדרכים שהוזכרו קודם – ציפוי או הבהרה חיצונית. בכל הטכניקות ובכל דרגת כהות ניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד שמחזיקות מעמד לטווח ארוך, וחשוב להשמע להמלצות הרופא על מנת לשמור לאורך זמן על תוצאות הלבנת שיניים.


אודות מחבר המאמר

אתר ESTETICA - הפורטל המוביל לניתוחים פלסטיים ואסתטיקה רפואית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.