אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יישור שיניים למבוגרים, חלק ג’

יישור שיניים למבוגרים, חלק ג’

על מנת לזוז ולהתיישר, זקוקות שיניים להרגיש כוח המופעל עליהן. מקור הכח יכול להיות גם מכשיר שהמטופל שם בפיו, כל עוד הוא מרכיב אותו רוב שעות היממה. אם כן, מדוע לא להרכיב על השיניים מכשיר שהוא לגמרי שקוף?

כדי לענות על הצורך הזה פותחה שיטה, שהיא כיום מאוד פופולארית בארצות הברית, לפיה מכינים, על פי תבנית מאוד מדויקת של השיניים, סדרה של קליפות שקופות. המטופל מחליף מדי שבועיים את הקליפה לפי הסדר, וכל קליפה מתוכננת ללחוץ על השיניים עוד טיפטיפה לכיוון הרצוי.

כך, במשך מספר חודשים, השיניים נדחפות למקומן המתוכנן. הקליפות הן שקופות לחלוטין, מכסות רק את השיניים, ואינן מפריעות לדיבור. אסור לאכול, לשתות ולעשן איתן, אך בכל שאר היממה יש להרכיב אותן על מנת שתנועת השיניים תתקדם. מטופלים מדווחים, שאם הם לא סיפרו לחבריהם ומכריהם על הטיפול, אף אחד לא הבחין במכשיר השקוף שהם הרכיבו.

חשוב לציין, שלא כל מקרה מתאים לשיטת טיפול זו. כדי להימנע מכישלונות או פשרות בטיפול האורתודונטי, חשוב שהחלטות על תכנית הטיפול ושיטת הטיפול האופטימאלית לכל מטופל יהיו בידי האורתודונט בלבד.

מדוע לא מוצעות השיטות הללו למטופלים צעירים?ובכן, אין שום מניעה עקרונית, שהרי שיניו של הילד לא "יודעות" איזה מכשיר מזיז אותן. אולם, שתי השיטות דורשות משמעת קפדנית, שחסרה לעיתים אצל ילדים ומתבגרים. השיטה הלינגואלית דורשת הקפדה ללא פשרות על ניקיון הפה והשיניים. שיטת הקליפות השקופות דורשת הרכבה של הקליפה למעלה מ-20 שעות ביממה, ואבדן או השחתה של קליפה כזו כרוך בעלויות מעבדה גבוהות מאוד.

מצד שני, הקוביות המתכתיות עם הגומיות הצבעוניות הן מאוד פופולאריות בקרב הילדים. בכל זאת, מי מהילדים או המתבגרים שמעוניין בשיפור אסתטי, יוכל ליהנות  מהקוביות השקופות.

לסיכום, יש לאורתודונטיה כיום הרבה מה להציע לאוכלוסיה המבוגרת. הגיע הזמן לחייך! אאחל הצלחה למי שיבחר לצאת לדרך ולהגשים חלום שאיכשהו התחמק ממנו עד עתה. יישור שיניים למבוגרים


אודות מחבר המאמר

יישור שיניים למבוגרים - המדרך השלם למטופל ובני משפחתו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.