אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פנינים – היסטוריה ארוכה של יופי בלתי נגמר

כל אישה מתרגשת כאשר היא מקבלת פנינים. כל אישה חולמת על היום שבו בעלה או בן זוגה יגיש לה פנינים בצורה של טבעת, עגילים, צמיד או שרשרת. הפנינים – בין אם מדובר בפנינים אמיתיות או מלאכותיות אשר נוצרו במעבדות גידול – מרגשות בגלל צורתן האסתטית ותחושתן היוקרתית. היוקרתיות של פנינים קיימת משחר ההיסטוריה. עוד בימי קדם זיהו הקדמונים את ערכה של אבן חן מלהיבה זו.בימינו קשה למצוא פנינים אמיתיות, מלבד אלו הנמצאות בעיקר בחלקים מסוימים ליד חופיה של אוסטרליה ובחוף של בחריין. הפנינים נמצאות בתוך צדפות ולעתים רחוקות בתוך שבלולים. צבען המקורי של פנינים הוא מעין לבן קרמי (הקרוי בשם ההולם "צבע פנינה"), אך בימינו ישנן טכנולוגיות היכולות לייצר פנינים בצבעים רבים, בתנאי מעבדה כמובן.

פנינים - מדהימות את האנושות משחר ההיסטוריה

בעבר ניתן היה למצוא פנינים בכל רחבי העולם. חופיה של הודו, למשל, היו מלאות בפנינים ולכן במשך אלפי שנה היו אנשים אשר עסקו ב"צייד פנינים" מסוכן מאוד ומשתלם. עד המאה ה-20 זו הייתה הדרך העיקרית (ולמעשה, היחידה) להשגת הפנינים. הקושי והסכנה שהיו קשורים בהשגתם הפכו אותם למצרך יקר מציאות אשר העלה את ערכן ואת קרנן בעיני העולם.אנו יודעים כי הסינים היו עושים מאמצים רבים בשליית הפנינים החל מהמאה ה-2 לפני ספירת הנוצרים. הערבים עסקו גם הם בחיפוש ובצייד של פנינים כבר במאה ה-14. גילוין מחדש של יבשות אמריקה בשנת 1492 בידי כריסטופר קולומבוס פתחה בפני הכוחות האירופים אפשרויות חדשות ומאגרים חדשים לשליית פנינים, אך אלו נגמרו במהרה.

פנינים – אוצר בכל תרבות

תרבויות רבות תפסו את הפנינים בתור אוצר שלא יסולא בפז. אנו יודעים על שימושים של צדפות מייצרות פנינים לצורכי קישוט כבר מסוף האלף החמישי לפני הספירה במצרים העתיקה, אבל נוטים לשייך את ה"מהומה" סביב הפנינים לתקופת סוף הרפובליקה הרומית ותחילת הקיסרות במאה הראשונה לפני הספירה. אנקדוטה היסטורית משעשעת היא שקליגולה, הקיסר הרומי האכזר והלוקה בנפשו, עיטר את סוסו בשרשרת פנינים לאחר שמינה אותו לקונסול.גם בקוראן אנחנו יכולים למצוא עדויות להערכתם של הערבים כלפי הפנינים. לפני הקמת ארה"ב, אזורים רבים ביבשת צפון אמריקה נחשבו כעשירים במאגר עצום של פנינים ששימשו תכשיטים לילידי אמריקה המקוריים. צייד הפנינים המוגבר בחופיהן של יבשות אמריקה יחד עם זיהום, חיסל את האוכלוסייה של צדפות מייצרות הפנינים.

פנינים באמנות

אפשר למצוא ייצוגים של פנינים לכל אורך ההיסטוריה באמנות הציור, הפיסול והספרות. "נערה עם עגיל פנינה" של ורמיר היא רק דוגמא אחת מני רבות – מלכות רבות בתקופת הרנסנס ואחריה צוירו כאשר הן עונדות עגילי, שרשראות ושלל עיטורים עשויי פנינים. פנינים לאורך ההיסטוריה ייצגו פעמים רבות טוהר ויופי. הרומים ראו בפנינים ייצוג של המעמד העליון אצל הפטריקים שאליהם השתייכו הקיסרים הרומים המוקדמים. אפשר למצוא אזכורים אל פנינים ביצירות מופת חשובות כמו "גן העדן האבוד" של מילטון, וכולנו זוכרים, כמובן, את השיגעון אל הפנינים כפי שהוא מיוצג בסיפורו המהולל של גי דה מופאסאן "המחרוזת". בקיצור – פנינים הם אוצר בלתי נדלה של תרבות.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.