אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בהתנגדויות פנימיות ובפחדים בתהליכי שינוי- עינת זיו NLP NOW

 

בתור מאמנת המובילה שינויים אצל אנשים אני נתקלת לא מעט בתופעה שמצריכה טיפול בהתנגדויות ובפחדים של אנשים שבאמת רוצים להצליח. המון טיפים ורעיונות חדשים מתקבלים אצל המתאמנים –

שינויי זווית ראיה של החיים בכלל או המצב בפרט ואפילו מוכנות להתנסות בפעולות חדשות. רק כשמגיעים לרגע האמת בו יש לבצע, מתגנבות להן התנגדויות מרובות אצל המתאמן המלווים בפחדים גדולים.

יש לנו למאמנים הרבה כלים המאפשרים לנו לתרגל את ההתנהגות החדשה, כך שתוכל להביא את המתאמן שלנו להיות מסוגל לבצע את הפעולה הנדרשת.

הפעולות הללו יכולות להיות קטנות כגדולות – החל מהכנת לוח זמנים מפורט, הרמת טלפון למישהו, יצירת שיחה יזומה עם גורם משפיע, הצגת עצמי מול קהל, וכלה בהעברת סדנא מול קהל גדול, ויתור על פעולות שמרגישות חשובות ביומיום, יצירת קשר עם לקוח פוטנציאלי, קריאת חומר מקצועי או כתיבתו.

אנשים רבים נעצרים מלעשות כאשר הפעולה קשורה לכסף, אחרים נעצרים כאשר פחדים צצים בעקבות המטלה, לפעמים הפחד הוא מכישלון ולפעמים פחד מהצלחה.

פחד מכישלון יכול ממש לשתק את העשייה, כך שאותו אדם לא יהיה מסוגל לבצע את המשימה בכלל. הסרט אותו מייצר לעצמו בראש כל כך גדול עצום ונורא שיש בו אלמנטים המשפיעים על המציאות עצמה, וכך גם מי שמדמיין לעצמו את העומס למשל ואת חוסר היכולת להתמודד עם ההצלחה המיוחלת.

בעזרת כלים של NLP יש באפשרותי לעזור לשנות את "הסרטים" הנוצרים בראש שלכם. לעיתים השינוי יהיה כל כך גדול עד שכל מה שנותר לו למתאמן לצאת לעולם ולבצע! ואם הוא מבצע, הוא יכול לייצר את ההצלחה המיוחלת.

NLP מאפשר לי לבצע ניקוי ריגשי, אותם פחדים עתיקי יומין החבויים בלא מודע שלכם, ומנהלים את ההתנהגויות שלכם כאן ועכשיו, יכולים בתהליך קצר מועד להעלם מתמונת החיים שלכם, ובכך לשנות את המציאות שלכם.

מתאמנת שלי שרצתה לקדם את העסק שלה מצאה שפעילויות המתרחשות לאחר רדת החשכה מחוץ לתחום עבורה משום שהיא אינה מוכנה לנסוע ברכב בחושך. אחרת שהיתה מאמנת בעצמה, לא יכלה לשווק עצמה במעגלים עסקיים כי פחדה לעמוד מול קהל (6 אנשים ומעלה) ולהציג עצמה ואת עיסוקה. מתאמן אחר שלי לא יכול היה להיות אסרטיבי מול העובדים שלו, ואחר פשוט לא העיז לפנות לגורמים שאינו מכיר.

כל הפחדים הללו הוו מכשול בהשגת היעדים שלהם.

הייתרון של הNLP הוא המהירות שבה הוא משפיע על המתאמן.

יעל התקשרה אלי כרבע שעה לאחר הפגישה שלנו וסיפרה לי בהתרגשות כי התקשרה לאותו גורם שכבר חצי שנה היא אינה עוזרת אומץ להתקשר אליו. ותוך שבוע היא מצאה עצמה במשרה אליה התכוננה כבר חצי שנה.

מוטי, מצא עבודה כשכיר במקום בו קיבלו את היוזמה שלו ( איזו תוכנה שהמציא) וניתנה לו הזדמנות לשדרג אותה לחברה בה מצא עבודה.

גילה שהתחילה לנהוג בחושך, פתחה נישה חדשה בעסק שלה, ורונית המאמנת הצליחה לעמוד מול מעגל האנשים ולשווק את עצמה, היום היא מעבירה סדנאות אימון רבות משתתפים.

כל אחד וההתנגדות שלו, כל אחד והפחד שלו – מצאו את הפתרון הנכון להן בעזרת ה- NLP.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

עינת זיו

NLP TRAINER 

מאמנת ומכשירה מאמנים ומנחי NLP 

www.100menet.com

http://www.facebook.com/NLPNOW

052-2310636

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.