אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על פשיטת רגל וצרות נוספות

 

פשיטת רגל היא מצב משפטי של בעל עסק, אשר אין באפשרותו לשלם את חובותיו לאחרים. על פשיטת רגל יכול להכריז החייב עצמו, לאחר שעשה את כל החישובים הכלכליים ואת כל המאמצים להחזיר את חובותיו לנושיו, והכיר בעובדה שאין ביכולתו לעשות כן. את ההכרזה על פשיטת רגל  יש להגיש לבית המשפט, שכן משרד המשפטים הוא האחראי על הנושא ומסייע לחייב להגן על עצמו מפני נושיו. הדבר מתבצע באמצעות בקשה לכינוס נכסים שמגיש החייב, המחייבת אותו להצהיר על כל הנכסים והכספים אשר בבעלותו. יחידה מיוחדת אשר הוקמה אך ורק לצורך זה על פי תיקון לחוק שהוצא בשנת 1996, מתחקה אחר נכסיו של החייב על מנת לוודא כי החייב אכן הצהיר על כל נכסיו ולא הסתיר או הבריח חלק מהם. כל הנכסים הללו נאמדים בכסף, המחולק בין הנושים, כאשר נושים כגון אישה אשר החייב לא שילם לה את דמי המזונות או אדם שהועסק על ידי החייב ולא קיבל את משכורתו, קודמים לכל בנק או גוף אחר להם חייב האדם כסף. זאת על פי דין קדימה הקבוע בפקודה, והשם לנגד עיניו קודם כל את טובת הפרט.

פשיטת רגל – ההליך

הליך פשיטת רגל מתבצע בדרך כלל באמצעות עורך דין ששוכר החייב. משרד עורכי דין המתמחה בהליך פשיטת רגל יעמיד לרשות החייב עורך דין שילווה אותו לאורך כל הדרך. עורך הדין יסייע לחייב בכל התהליכים הדרושים לפני הכרזתו כפושט רגל, החל מהגשת הבקשה לכינוס נכסים ועד להוצאת צו הפטר וביטול כל ההליכים המשפטיים התלויים כנגד החייב על ידי בית המשפט.

פשיטת רגל – היסטוריה

ניתן למצוא את מקורותיו של הליך פשיטת רגל כבר בתקופת המקרא, אז היתה נהוגה שנת שמיטת כספים. משמעות שנת שמיטת הכספים היא, שבסיומה של כל שנת שמיטה (היינו – אחת לשבע שנים) נשמטים כל החובות שהיו לאדם, ואינו חייב עוד להחזירם. הדבר היה תקף רק לחובות שניתנו ליהודים ולא לגויים, ורק לחובות שהגיע זמן פירעונן ולא נפרעו – ממש כמו בהליך פשיטת רגל, המתייחס לחובות אלה בלבד. מטרת שני ההליכים הללו היא למנוע מהנושים לרדוף את החייב ולדרוש ממנו את תשלום חובותיו, למרות שאין באפשרותו לעשות כן. הליך פשיטת רגל מאפשר לחייב להתחיל דף חדש בעולם העסקים, הן על מנת לתת לו הזדמנות נוספת והן על מנת שלא לפגוע בייצור וביצירה בישראל.

פשיטת רגל – משרד עורכי דין מומחה

הליך פשיטת רגל כדאי שיהיה מלווה על ידי משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, המתמחה בתחום. זאת על מנת להבטיח עד כמה שניתן את ההכרה בחייב כפושט רגל, ולהסדיר את החובות הכספיים על הצד הטוב ביותר. בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

משרד עורכי דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.