אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משכנתא – מהיא ואיך להתחיל.

משכנתא היא הטבה מיוחדת הניתנת לאנשים המעוניינים לקנות נכס לצורך מגורים. כאשר אדם או זוג מחליט על רכישת דירה, פעמים רבות הוא נאלץ לבקש הלוואה על מנת לעמוד בכל סכום הרכישה, שיכול להגיע לכמה מאות אלפי דולרים. למעט אנשים ובפרט לזוגות צעירים יש סכומים כאלה, אך עדיין בכל זאת הם מעוניינים לבצע צעד המעיד על התחייבות משמעותית, ולעבור למגורים בבית משותף אשר בבעלותם. כיצד מתבצע העניין? אותו זוג לדוגמא ניגש אל אחד הבנקים ומצהיר על רצונו לקבל משכנתא. הבנק מבקש ממנו למלא טפסים רבים בהם הם צריכים להצהיר אל רכושם הפרטי ורכושם המשותף, רמת ההכנסות הנוכחית והקודמת, אפשרויות לעתיד, חסכונות, פיקדונות, כל מה שיש בכוחו להעיד על מצבם הכלכלי. לאחר מכן הם מקבלים הלוואה של סכום כסף גדול מאוד, אשר עתיד לשמש לצורך רכישת הדירה בלבד. חל איסור על קבלת הלוואה מסוג זה על כל דבר אחר פרט לנכס נדל"ן. סכום ההלוואה יכול להגיע גם לאחוזים נכבדים משטח הנכס כולו, וההחזר שלו מתבצע בצורה חודשית כאשר מדי חודש מחזיר מקבל ההלוואה סכום של כמה אלפי שקלים. תקופת ההתחייבות למשכנתא יכולה להיות החל מכמה שנים, ועד כמה עשרות שנים ואף יותר. זוג אשר מתחייב לפרק זמן כה ארוך יודע שהם מחויבים זה לזו מבחינה כלכלית. דבר נוסף שכדאי להמליץ עליו כאשר חושבים על לקיחת משכנתא הוא כל הנושא של ביטוח משכנתאות. ביטוח משכנתאות הוא ביטוח לכל דבר. הוא מכסה מקרים בהם אחד מבני הזוג או שניהם אינו מסוגל לעמוד בהתחייבות החודשית עקב אובדן יכולת עבודה או פיטורין למשל. כאשר לוקחים התחייבות כה ארוכה צריך לקחת בחשבון גם דברים פחות נעימים כמו תאונות או חס וחלילה מוות של אחד מבני הזוג, צריך לדאוג לביטוח שבמקרה כזה לא ייפול כל נטל האחריות על בן הזוג שנותר בחיים. נושא אחרון שאוכל להמליץ עליו בתחום המשכנתאות הוא משכנתא בתנאים מיוחדים של משרד השיכון. על פי הנחיית הממשלה נותן המשרד משכנתא בתנאים נהדרים לזוגות צעירים אשר עומדים במספר קריטריונים אשר קבע המשרד. אמנם צריך לעמוד בדי הרבה תנאים, אך במידה ואתם עומדים בהם התנאים אותם הם מציעים הם מצוינים. לסיכום, אם החלטתם על צעד כה משמעותי כה בקשה לקבלת משכנתא, אין ספק שאתם בשלים בפני הצעד הגדול של רכישת נכס משלכם. בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

כותב המאמר אינו איש מקצוע וכל הכתוב הינו דעתו האישית בלבד, כמו כן פרט למשכנתאות הכותב מספק מידע לגבי זיווד אלקטרוני ומערכות כיבוי אש.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.