אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הוצאת רשיון לאופנוע - כללי בטיחות

התייקרות מחירי הדלק והעובדה שכלי הרכב הפרטיים הפכו לאחת ההוצאות העיקריות של משק הבית, מפנה את מרבית הנהגים היום אל כלי הרכב הדו גלגליים. הוצאת רשיון לאופנוע היא אחת המשימות המבוקשות ביותר כיום. הסיבה העיקרית שבגללה נהגים רבים מעוניינים להוציא רשיון לאופנוע היא גם המחיר הזול משמעותית ביחס לתחזוקת הרכב הפרטי, אבל לא רק, הוצאת רשיון לאופנוע מבטיחה נהיגה על כלי רכב קטן וזריז המבטיח תנועה מהירה יותר והגעה מהירה יותר ממקום למקום. יחד עם זאת הוצאת רשיון על אופנוע היא חוויה מסוכנת שיש צורך להיערך אליה בהתאם. לכן, לפני שאתם מתכננים להוציא רשיון על אופנוע חשוב מאוד להקפיד על כללי הבטיחות הבאים.

קסדה בראש טוב

לא משנה אם אתם רק בשיעור, לא משנה אם בסך הכול מקפיצים אתכם מרחק של כמה מאות מטרים, כל עלייה על האופנוע מחייבת חבישת קסדה. בדרך כלל במהלך לימודי נהיגה לצורך הוצאת רשיון לאופנוע נהוג לחסוך בהוצאות ולהחזיק קסדה מדגם חצי. קסדה זו אינה בטיחותית והיא אינה מספקת הגנה מלאה על הראש והצוואר במהלך תאונה. גם אם אתם רק מתרגלים למידה, כמדובר על בטיחות וכשמדובר בסופו של דבר על החיים שלכם, אין מקום לפשרות. רק קסדה מלאה תציל אתכם במקררים של נפילות.

מעיל רכיבה

מעיל הרכיבה אינו מגן עליכם מפני הרוח ומפני הצטננות. מעיל הרכיבה מגן על המפרקים, על הצלעות ולמעשה מגן על כל פלג הגוף העליון למקרה של תאונה. קיימים שני סוגים של מעילים. האחד עבה ומחמם יותר ומשמש לרכיבה בימות החורף הקרים, השני דק ואוורירי יותר ומשמש לרכיבה בימות הקיץ החמים. שני המעילים נועדו כדי להגן על הגוף. בדרך כלל מקומות המלמדים נהיגה על אופנוע לצורך הוצאת רשיון לאופנוע אינם נוהגים לספק מעילי הגנה. בסך הכול מדובר בהוצאה של מאות ואפילו אלפי שקלים, ולקנות מעיל שכזה לפני הוצאת רשיון לאופנוע זה קצת כמו לקנות רכב לפני קבלת רשיון נהיגה. במהלך שיעורי הוצאת רשיון לאופנוע, מומלץ להצטייד במעיל שכזה אפילו בהשאלה.

איפה אתם מתאמנים

בדרך כלל שיעורי הוצאת רשיון לאופנוע מתחילים במגרשי חניה ריקים. היו ערניים, סרקו את השטח, בדקו כי לא עוברים שם הולכי רגל או מכוניות. במידה שכן, ותרו על הלימודים במקום זה.

האם המורה אתכם?

תפקידו של המורה במהלך שיעורי הוצאת רשיון לאופנוע הוא לתדרך אתכם. בשל העובדה שמדובר בתפקיד מייגע וגם קצת משעמם, יש מורים שנוטים להיעלם ולהתפנות לעיסוקים בטלפון במהלך השיעור. כשמדובר על שיעורים מסוכנים כמו שיעורים לצורך הוצאת רשיון על אופנוע, בקשו מהמורה להיות אתכם. במידה והוא לא משדר לכם תחושה של בטחון ותרו עליו והתקדמו אל מורה אחר.

אפוד זוהר

שיעורי הוצאת רשיון לאופנוע מחייבים סימון של התלמידים באפוד זוהר. סימון זה מבטיח התנהגות סלחנית יותר של הנהגים וגם של הולכי הרגל סביבכם.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.