אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הספר להיות אלוהים - פוסט טראומה - טיפול בפוסט טראומה, הפרעה פוסט טראומטית, טראומה נפשית, איך להתמודד

הספר להיות אלוהים - פוסט טראומה - טיפול בפוסט טראומה, הפרעה פוסט טראומטית, טראומה נפשית, איך להתמודד

עמוד 205 חלק שני. פוסט טראומה - בחזרה לעתיד - האם תהיה מוכן לחזור לעבר?

יש אנשים שאומרים עשיתי טיפול של פוסט טראומה ויצאתי מהחרדות, והלב שלי נקי עכשיו מהפוסט טראומה. וזה כמובן שקר, ועכשיו נוכיח זאת.

האדם אומר אני סלחתי לו בלב שלם, אבל האם אתה כל כך שלם עם זה, שאתה מוכן מתוך בחירה חופשית מלאה, לחזור למצב ההוא ולהיות בו לנצח נצחים? (בלי השכל שיש לך היום).

אם זה כל כך טוב מדוע שלא תחזור למה שהיה בעבר? כי אם אתה לא רוצה, אז אתה עדיין לא נקי לגמרי.

למשל אדם שקרה לו דבר רע, למעשה כל האנשים בעולם סובלים מפוסט טראומה, למשל אדם היה רעב, זה שהיה רעב, הוא בטראומה מהרעב. את יודעת למה אנשים עצבניים, כי הם צריכים לאכול, כי הם צריכים לנשום, כל דבר הוא טראומה.

האדם סובל בהווה מכך שיש לו טראומה מהעבר, אז מה האדם עושה, הוא עושה כל מיני דמיונות וטריקים, כדי לנקות את הלב שלו, כדי שהוא יהיה רגוע ממה שקרה בעבר. אבל לב נקי, זה רק אם אתה מגיע להבנה, שמה שהיה בעבר מושלם. כל כך מושלם שמבחינתך, שלא אכפת לך שהמצב יחזור להיות שוב, ואפילו הוא כל כך טוב בעיניך שאתה מוכן להישאר במצב הזה לנצח. כי אם לא, זה מראה שעדיין העבר שלך, לא באמת מושלם וטוב.

רוב האנשים אפילו לא חושבים על זה.

יבוא אדם ויגיד, אם זה יקרה לי, אין לי בעיה עם זה. אבל האם אתה מוכן כלמתחילה שזה יקרה? שזה אומר, שתגיד מה שאלוהים רוצה, זה בסדר מצידי.

שאלה: מה זה כל התהליכים שהאדם עובר והם מקלים עליו.

אליעד: זה שקר, האדם מדחיק וסובל מבפנים. למשל האדם יכול להגיד שהוא נקי, אבל הוא מפחד שזה לא יקרה לו שוב. אז זה מראה שהוא לא נקי. עדיין בתת מודע החרדה נמצאת.

בדרך לאחדות, האדם עובר תהליך של זיכוך, שזה אומר, שהוא צריך לעבור את כל הדברים שהוא עבר בחייו קודם. לעבור אותם שוב ולחוות אותם בצורה חדשה. איך זה עובד בפועל? זה עובד בחלומות. תכלס, האדם לפני שהוא מגיע לאחדות, בחלומות שלו צצים כל הטראומות שהיו מודחקות בו מקטנות, כל הטראומות מכל הסוגים האפשריים, וכל הפחדים והחרדות, כי עד שלא תעבור על בשרך את הכל, אתה תמיד תפחד שאולי זה יקרה לך.

שאלה: מה זה תחווה את זה אחרת?

אליעד: למשל, הייתה לי תקופה שכול מה שחלמתי בלילות זה היה על סרטי שואה. מה זה אומר? שראיתי סרטי שואה ביום, ובחלום, חלמתי את עצמי בתוך הסצנה, ואתה כאילו חווה אותה. יש אדם שחולם את זה טראומתי ויש אחר שלא מבין מדוע צריך להיות כל כך לחוצים מזה.

למשל כשהיית ילדה הייתה לך טראומה מסוימת, זה חייב לצוץ בחלומות שלך, כמו למשל פחד ברמה הזאת שיקפוץ לך בחלום, ותתמודדי איתו בצורה אחרת, כי אז את מנקה את מה שקרה לך בעבר. עד שלא תחווה את מה שקרה בעבר, הלב שלך לא נקי.

שאלה: האם חלומות טראומתיים זה טוב?

אליעד: כן, כי אתה מתבונן בהם שוב, עד שמבחינתך זה כבר לא עניין גדול. ואז זה כבר לא מטריד אותך יותר, ואתה לא חולם על זה יותר.

למשל בחורה שנאנסה, עד שהיא לא חווה את האונס כדבר טוב, היא עדיין סובלת מטראומה. עכשיו מה יכול להיות טוב באונס? יש שני סוגים של טוב, יש טוב שהוא מחוץ להגדרת הטוב והרע, שהיא נמצאת באחדות ולא מבדילה בין יש לאין. ויש חוויה יותר נמוכה והיא, למה האונס טוב לה? כי היא רוצה אותו, שהיא חווה את האונס, שהיא כאלוהים רוצה את זה כבחירה חופשית מלאה. ומבינה למה היא רוצה את זה.

ועד שהאדם לא חווה את זה, עדיין הלב שלו מבואס והוא תמיד מפחד.

שאלה: אני מרגישה שעברתי אונס לא פיסי, ואני רוצה לדעת למה בחרתי להיות בסיטואציה הזאת.

אליעד: למשל בחורה נאנסת, והיא רוצה להרגיש עם זה טוב, שתשאל, למה נאנסתי? למה זה קרה? לשאול למה עד שמגיעים להבין למה זה קרה. ודרך שנייה זה לשאול, למה אני לא רוצה שזה יקרה? למה הפריע לי שזה קרה?

אדם יגיד שהוא מוכן לחזור להיות בעבר, אבל הוא יגיד שהוא מוכן להיות בעבר עם השכל של היום, אבל זה לא כך, האם הוא מוכן לחזור להיות בעבר בלי השכל של היום?

האדם צריך לוודא שהוא מרגיש טוב כרגע, וכרגע אתה יכול להרגיש טוב, רק עם כל צורות המציאות טובות לך. אם יש צורה שכרגע לא מוצאת חן בעיניך, אז כרגע אתה לא מרגיש טוב. אם הכל אחד, ואין הבדל בין כלום, אז מה אכפת לך לחזור לעבר לתמיד?

והחכם האמיתי מלמד את האדם לראות את האמת, שהכל אחד ממש. ואז האדם לא מפחד ולא חושש כלל לחזור למצב שבו הוא היה בעבר. כי האדם יודע את האמת, שהכל טוב אמיתי תמיד, ואף פסיכולוג לא יכול להוציא אותך מהפוסט טראומה.

והחכם האמיתי, כל הצורות טובות לו באותה מידה. ואף על פי כן הוא רוצה צורה אחת יותר מאשר צורה אחרת.

מה זה אומר? שאם הלכת ברחוב ונשך אותך כלב, ואם אתה לא רוצה שהכלב הזה ינשוך אותך לנצח, אתה סובל מפוסט טראומה, ואם פעם אחרת שאתה עובר ליד הכלב ומתרחק ממנו, אתה עדיין סובל מפוסט טראומה. אתה צריך להגיע למצב, שתלך לכלב ותגיד לו שאתה מוכן שהוא ינשך אותך, ואתה מוכן להישאר במצב לנצח, ואם אתה לא במצב הזה, אתה בפוסט טראומה, אבל בו זמנית במקביל, אם אתה מספיק חכם, אתה יכול גם שטוב לך שהכלב ינשוך אותך לנצח, וגם בו זמנית אתה מתרחק מהכלב, שבפעם הבאה הכלב לא ינשוך אותך.

למה? איך זה יכול להיות? נכון, אין תשובה, אבל כתוב וכולי, זאת כמו התשובה, לשאלה, למה אלוהים ברא את העולם? כתוב כי מהאחדות מתהווה הנפרדות, קודם כל אתה באחדות, מבחינתך זה אחד, אבל יש מזה נפרדות, אבל אף על פי כן אתה עדיין באחדות, עם האחדות שלפני הבריאה וכולי.

זה אומר, שלמרות שאתה בנפרדות ואומר, את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, אף על פי כן אין בחוויה שלך הבדל בין את זה אני רוצה וזה שאני לא רוצה, ושניהם טובים לי.

המאמר מאת להיות אלוהים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי על שקר, פחדים פוביות, פסיכולוגיה, מחשבות טורדניות, לדעת ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הספר להיות אלוהים - פוסט טראומה - טיפול בפוסט טראומה, הפרעה פוסט טראומטית, טראומה נפשית, איך להתמודד

מאת להיות אלוהים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.