אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה מהבית דורשת הערכות

 

עבודה מהבית היא קונספט שהחל לתפוס יותר ויותר החל מתחילת שנות האלפיים כאשר רשת האינטרנט הפכה לנפוצה ומהירה ובאמצעותה ובאמצעי תקשורת נפוצים נוספים ניתן לנהל את כל התקשורת מהבית. לרוב, האנשים שבחרו (ובוחרים בהווה) להפוך את הבית למקום עבודתם, נחלקים לשניים. החלק הראשון הם אלו שממשיכים לעבוד במקום מסודר, רק במקום לצאת בבוקר, להכנס למכונית, להיתקע בפקקים ולהכנס למשרד, הם למעשה מבצעים את כל המטלות שלהם, את כל מה שהם צריכים לעשות, דרך עבודה מהבית. חלק מהעובדים אשר מבצעים זאת, בחרו לעשות זאת בעצמם, אצל חלק אחר, הדבר פשוט נכפה עליהם. נדל"ן עסקי במרכז העיר הוא יקר יחסית ואם אפשר לחסוך ולהחזיק משרד קטן כאשר כל העובדים עובדים מהבית, מה טוב. החלק השני של אלו שמבצעים עבודה מהבית, הם כאלו שבחרו להקים עסק עצמאי כאשר אם מבחירה אם מחיסכון, העסק שלהם פועל מהבית.

 

לא משנה אם עבודה מהבית נעשית עבור מעסיק מרוחק, או האם מדובר בעסק עצמאי, עדיין עבודה מהבית דורשת היערכות אישית ומשפחתית מיוחדת. ראשית, עבודה מהבית דורשת מקום פיסי לעבוד. נכון שעם מחשב אישי וטלפון נייד, לבטח סלולרי, כל פינה בבית יכולה להפוך למקום עבודה, עדיין, מי שרוצה לעבוד מהבית, רצוי לו שיהיה לו מקום עבודה מסודר. למי שיכול לאפשר לעצמו חדר עבודה, או פינת עבודה קבועה, מה טוב, אם לא חשוב לבחור פינה שתהפוך מידי יום לפינת עבודה קבועה. שולחן, כיסא שנוח לשבת עליו במשך שעות, שכל עזרי העבודה, ניירות, מדפסת, פקס אם צריך, טלפון קווי וכיו"ב כל אלו יהיו זמינים.

 

עוד חשוב ההיבט הפסיכולוגי. כאשר מדובר על עבודה מהבית, הרי אין מישהו שעוקב אחריך כל יום. אין מישהו שאתה צריך להסתיר מפניו את ההפסקות, שאתה צריך לדווח לו באופן ישיר. אתה לבד מול המחשב. לא לכל אחד יש את המשמעת הפנימית להתמקד יום שלם בעבודה עצמה ולעמוד בפני כל הפיתויים שהבית, המטבח, הטלוויזיה ושאר הדברים הקשורים בבית וסביבתו מזמנים. המשמעת העצמית חשובה הן ברמת הקימה בבוקר ותחילת העבודה והן ברמת העבודה לאורך יום שלם. בסופו של דבר צריך לזכור כי עבודה מהבית היא קודם כל ובראש ובראשונה היא עבודה.

 

עוד חשוב הוא להכין ולהתאים את המשפחה. הילדים צריכים להבין כי למרות שאבא או אמא נמצאים בבית, הם אולי זמינים לדברים דחופים, אבל הם עובדים ולכן אסור להפריע להם. גם סביבה במעגל שני, הורים, חברים, כל אלו צריכים לדעת שגם אם בבית אתה בעצם עובד מהבית ולא מתבטל.

על היבטים נוספים הקשורים לעבודה מהבית, במאמרים הבאים.


אודות מחבר המאמר

מתמחה בשיווק באינטרנט, קידום אתרים וכיו"ב. מי שמתעניין בתחום של עבודה מהבית, הכנסה נוספת, כסף באינטרנט מוזמן לעקוב אחר המאמרים שיתפרסמו בקרוב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.