אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

3 טיפים לבריאות שיניים בריאה יותר

 

3 טיפים לבריאות שיניים בריאה יותר

צחצוח

מימי הילדות המוקדמים שלמדו אותנו שחייבים לצחצח לפחות פעמיים ביום (בוקר וערב) כדי לשמור על בריאות שיניים תקינה וכדי להנות ממראה פה אסתטי ומושך. ולא סתם נאמרו הדברים הללו כי הצחצוח הינה פעולה שגם מנקה את השיניים מלכלוך מצטבר ומחיידקים אלא גם מעניקה שכבת הגנה על השיניים שעוזרת לשמירה על בריאות הפה לאורך זמן.

חשוב מאוד להקפיד על בריאות השיינים אם אתם עוברים טיפול יישור שיניים או יישור שיניים למבוגרים כי יכול להתקע לכלוך בגשר בפה ולכן הצחצוח והניקוי צריך לעשות בצורה יסודית עוד יותר.

לאחר הצחצוח, יש לדאוג לנקות תחת מים זורמים את המשחה שנותרה בין הסיבים, על מנת לשמור על הסיבים לאורך זמן רב יותר.

באם הנכם מניחים מספר מברשות בתוך כוס – יש לדאוג ולהרחיק את ראשי המברשות, מאחר וחיידקים שנותרים בסיבים יכולים לעבור ממברשת למברשת ולהדביק אתכם בחיידקים של 'השכנים' שלכם בצחצוח הבא.

ראש הסיב הוא זה המצחצח את השן, לכן – במידה והסיבים 'נכנעו' והתקפלו לצדדים    תוך פחות מ-3 חודשים – הנכם מצחצחים חזק מדי ,  ויש להקפיד  ולשים לב להפעלת הכוח ע"ג המברשת.

חשוב לזכור שקצה הסיב הוא החלק הפעיל בצחצוח, כאשר אינו בא במגע עם השיניים הצחצוח לא יעיל.

תדירות החלפת המברשת – כל  3 חודשים בערך. 

מתוקים

המנעו מלאכול מאכלים מתוקים וכך גם תשמרו על בריאות השיניים וכך גם תשמרו על הגזרה. אכילת מתוק ומשמעת צחצוח לקויה הם מתכון בטוח לבעיות בשיניים ולביקור אצל רופא השיניים.

אני לא אומר שצריך להגביל את הילדים או את עצמכם לגמרי מההנאה הצרופה באכילת מתוק או שוקולד אך אני אומר שהמינון צריך להיות הגיוני וכך גם תשמרו על פה בריא וגם על גזרה מחוטבת!

ביקור תקופתי אצל רופא השיניים

זו לא קלישאה וביקור אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה יעזור לך לשמור על הפה והשיניים לאורך זמן, שנים.

הרופא יכול לאתר בעיות פוטנציאליות, יכול להתריע על תחזוקה לקויה של השיניים וכן לתת המלצות להמשך.

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

יישור שיניים למבוגרים - המדרך השלם למטופל ובני משפחתו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.