אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תביעות ביטוח רכב

בישראל קיימים שלושה סוגים של ביטוח רכב: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כשמו כן הוא מחייב ביטוח החובה כל רכב הנוסע בכביש או שיש לו רישיון בתוקף והוא מכסה נזקי גוף בלבד שנגרמו כתוצאה מתאונה.הכיסוי הביטוחי מתבצע הן עבור הנהג המבוטח והן עבור כל יושבי הרכב בזמן התאונה וכמו כן עבור צד שלישי שנפגע ממנה. להבדיל מביטוח זה ביטוחי מקיף וצד ג' הם אינם ביטוחים שחובה לעשותם (כמו ביטוח בריאות לדוגמא) אך במקרים רבים בוחרים נהגים לרכוש פוליסות אלה בשל הכיסוי הניתן בהם לנזקי רכוש בעקבות תאונה, גניבה, שריפה, אסון טבע וכל פגיעה שהיא על פי תנאי הפוליסה. 

איך מתקבל הכיסוי הביטוחילפי ההליך הקביל בכל סוגי הביטוחים בשל לקבל את הכיסוי הביטוחי בעקבות תאונה או נזק רכוש ואובדן יש צורך בהגשת תביעת ביטוח רכב. על התובע להוכיח כי אכן התרחשה תאונה שמוגדרת על פי מספר תנאים מתקיימים. בין היתר יש צורך להוכיח את קיומו של האירוע שגרם לתובע נזק גופני או נזק נפשי כתוצאה משימוש ברכב המנועי למטרות תחבורה. על התובע להוכיח כי נסיבות השימוש והגדרת הרכב תואמות את שנקבע בפסיקה. הוכחת הנסיבות השונות לפי פרשנות החוק כדאי לה  להיעשות באמצעות עורך דין מומחה בדיני תביעות ביטוח רכב ובסוג תביעות על פי חוק לנפגעי תאונת דרכים. 

הגשת תיק תביעהעורך דין מומחה לנושא יוכל להדריך את הלקוח ולהבהיר לו את זכויותיו ודרכי הפעולה להגשה נכונה של תיק התביעה. ישנם מקרים בהם גם אם לא התקיימו כל הנסיבות העונות על הגדרת החוק יוכל הניזוק ליהנות מחזקות מסוימות ולכן חשוב להיעזר באיש מקצוע. על מי שחווה תאונת דרכים לתעד את הנזקים השונים ולשמור את המסמכים וחוות הדעת הרפואיות בכדי לבנות תיק תביעה כך שבהגשת תביעות ביטוח רכב יוכלו הנזקים להיות ברורים ונהירים. חשוב כמובן לדאוג להחלפת פרטים מלאה עם המעורבים בתאונה לשם המשך התקשרות ותביעה ביטוחית.


אודות מחבר המאמר

הכותב הוא בעל חברה לשיווק פוליסות ביטוח רכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.