אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מורה פרטי - איך לבחור אתר לפרסום

כמות האנשים שמחפשת מורה פרטי באינטרנט הולכת וגדלה וביחד איתה גם האתרים שמציעים אפשרות למורים הפרטיים לפרסם את עצמם ואפשרות לתלמידים לחפש מורה מתאים.האתרים למורים פרטיים שונים באפשרויות המוצעות למשתמשים ולכן כדאי לבדוק מספר דברים (לאו דווקא לפי סדר החשיבות) לפני שאתם מפרסמים את עצמכם באתרים אלו.

1. מחיר

כמובן שכדאי לשים לב למחיר החודשי. כאן המקום להזהיר אתכם - יש אתרים שמצהירים שההרשמה של מורים פרטיים הינה בחינם אבל מה שהם אינם אומרים זה שלאחר תקופת התנסות אתם תצטרכו לשלם. אם אינכם מעוניינים לשלם, כדאי לא להצטרף מלכתחילה. כשתעברו את תקופת ההתנסות ימחקו הנתונים שלכם ואיתם כל התגובות שצברתם.

2. רמת הפירוט

האתרים של מורים פרטיים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: אתרי מודעות ואתרי פרופילים.אתרי מודעות הינם האופציה הפחות טובה מאחר והמודעה אינה מפורטת מספיק ואם אתם מלמדים מספר תחומי לימוד במספר ערים בארץ, אתם תצטרכו להוסיף מודעה על כל תחום ועל כל עיר לימוד בנפרד. לדוגמא, אם אתם מורים למתמטיקה ואנגלית ואתם מעבירים שיעורים פרטיים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים, אתם תצטרכו להוסיף ולנהל לא פחות משש מודעות שונות. כמובן שכמות המודעות הולכת וגדלה עם כמות הערים והנושאים אותם אתם מלמדים.

אתרי פרופילים הינם אתרים שמספקים פרופיל מורה פרטי לכל משתמש. חשוב לבדוק את רמת הפירוט בפרופיל והחלוקה לקטגוריות לימוד בכדי למנוע מצב בו אתם מקבלים טלפונים מיותרים או שהתלמידים הרלוונטיים לא מוצאים אתכם. לדוגמא: אם אני מורה פרטי למתמטיקה 3 יח"ל ובאתר יש קטגוריה כללית למתמטיקה - אז כמות הטלפונים הרלוונטיים שאני אקבל מבין סה"כ המתקשרים תהיה נמוכה. בנוסף כדאי לבדוק שקיימת אפשרות להוסיף מחירון של המורה הפרטי ובו יותר משדה מחיר אחד. אני לדוגמא, לוקח מחיר מסויים על שיעור פרטי במתמטיקה ומחיר אחר לשיעור פרטי באנגלית. הדרך הטובה ביותר לבדוק אם האתר מספק את השדות והפירוט הנדרש היא ע"י השדה של התיאור הכללי. אם בשדה זה אתם מתחילים לפרט על תחומי לימוד פרטניים, תשלומים ועוד פרטים טכניים, רמת הפירוט בפרופיל אינה גבוהה מספיק. התפקיד של התיאור הכללי הינה לפרט את הנסיון שלכם בתור מורים פרטיים ולתת את האפשרות לכל אחד להביע את "האני מאמין" שלו בתור מורה פרטי.

3. הוספת תגובות

מהצד של התלמיד, לחיפוש של מורה פרטי באינטרנט יש בעיה מהותית. הוא לא מכיר את המורה ולא קיבל עליו המלצות מחברים. התגובות של תלמידים קודמים הינן קריטיות בעקבות זאת. בידקו שיש אפשרות להוסיף עליכם תגובות של תלמידים קודמים וכן שיש אפשרות מינימלית לאמת את כותב התגובה כדי למנוע זיופים. אתר עם אפשרות להוספת תגובות אמינות על המורים הפרטיים שנמצאים בו יתפס כאמין בהרבה ויחד איתו המורים שקיימים בו.

4. כמות חשיפות וטלפונים רלוונטיים

כדאי לעקוב אחר כמות החשיפות שקיבלתם באתר. מומלץ בנוסף לשאול את התלמיד שהתקשר אליכם מאיזה אתר הוא הגיע.

שיהיה לכולנו לימוד נעים ובהצלחה!


אודות מחבר המאמר

רועי נעים, מנהל אתר לימוד נעים.

האתר המקצועי ביותר למורים פרטיים.

פתיחת פרופיל מורה פרטי - בחינם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.