אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתנות לעובדים: בחירה בהתאם לתקציב

בכל אירוע מיוחד או חג במהלך השנה מצופה מן המעסיקים לפנק את עובדיהם המסורים במגוון מתנות לעובדים. המתנות צריכות להיות מקוריות, מלהיבות ומתאימות למקבליהן, ולא תמיד משימה זו קלה לביצוע. כאשר ישנם כל כך הרבה חגים – ובמיוחד חגים גדולים כמו חג הפסח ההולך ומתקרב – הרעיונות החדשניים הולכים ואוזלים והמעסיק נותר לעיתים חסר כל רעיון לגבי מתנות לעובדים שלו. בפסקאות הבאות נציע רעיונות למתנות מקוריות ונביא לידיעת המעסיקים את שלל האפשרויות הקיימות, ואת המגוון של מתנות לעובדים אשר הולך ומתחדש בכל שנה ושנה.

אז אילו מתנות לעובדים הן המתנות השוות ביותר לחג הפסח הקרוב? לפני שמתחילים בחשיבה על רעיונות למתנות מקוריות, כדאי מאוד למעסיק לבחון את התקציב שלו ולהגיע להחלטה כמה הוא מוכן ויכול להוציא על מתנות לעובדים. המתנות מתחלקות ע"פ סוגים וכמובן גם ע"פ מחירים. ישנן מתנות "צנועות" יותר, אשר מחירן נע סביב 50 ₪. מתנות אלה כוללות, למשל, כלי הגשה ובתוכם פרלינים משוקולד, שקית עם אגוזים ומפצח אגוזים, עוגה כשרה לפסח, סט אביזרים ליין או בקבוק יין. כל אלה הן מתנות לעובדים הקשורות לרוח חג הפסח, ובנוסף הן טעימות ומרעננות ואינן עולות כסף רב. ניתן לתת אותן בנפרד או לצרף אותן כבונוס לצד תלושי החג המסורתיים.

נמשיך עם רעיונות למתנות מקוריות, שימושיות ויעילות בתקציב מעט גבוה יותר, עד 100 ₪. ניתן לקנות, למשל, מתנות שימושיות לטיולים ולפיקניקים משפחתיים – עגלת טרולי עם צידנית, ערסל וכו'. ניתן גם לקנות כלי מטבח – למשל, סירים בעלי עיצוב מיוחד, אשר גם יספקו הנאה וחיוך לעובדים שיקבלו אותם וגם יהיו יעילים ויוכלו לשמש את העובדים בבישולים לליל הסדר. סירים בעלי עיצוב מקורי אף עשויים לדרבן אנשים שאינם "בשלנים" להשתמש בהם ולבשל.

במקרה שמדובר בחברת הייטק או חברות המתמחות בסוגי טכנולוגיה שונים, ניתן לקנות מתנות לעובדים המשקפות את פעילות החברה. בתקציב לא גדול במיוחד ישנם רעיונות למתנות מקוריות רבות. למשל, מחממי קפה עם חיבור USB, מצלמות אינטרנט, מטענים סולאריים לטלפונים, ומגוון גאדג'טים הנחשבים חדשניים וכיפיים, ומתאימים מאוד לעובדים צעירים או צעירים ברוחם.

באותו התקציב, פחות או יותר, ניתן לפנק את העובדים בכורסא מתנפחת לחצר או לבית. מתנה זו היא מקורית ואופנתית וטובה מאוד לעובדים בעלי ילדים מתבגרים. ישנן עוד שלל רעיונות למתנות מקוריות ושימושיות מסוג זה בתקציב דומה.

כאשר אנו מגיעים לתקציבים מעט גדולים יותר – עד 200 ₪ - המבחר של מתנות לעובדים גדל, באופן טבעי, והמתנות עצמן הופכות איכותיות ויוקרתיות יותר. ניתן, למשל, לקנות חבילות שי מפוארות לחג הפסח הכוללות סבונים ושמנים בריחות שונים ועוד. קיימות גם חבילות שי הכוללות בקבוק יין ולצידו פרליני שוקולד. כידוע, היין הוא אחד מסמלי חג הפסח ולכן מדובר במתנה מקורית ושימושית ביותר. ניתן אף לקנות מנגלים מתקפלים שישמשו את העובדים בפיקניקים של יום העצמאות, החל בסמוך מאוד לפסח.

לסיכום, חג הפסח הוא חג חשוב ומשמעותי וכדאי מאוד לחשוב מראש על רעיונות למתנות מקוריות ולהעניק מתנות לעובדים שיהיו ראויות, מקוריות ומכובדות, בהסתמך על היכולת התקציבית של המעסיק ועל אופי החברה ועובדיה.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.