אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סושי: להתחיל מההתחלה

ביקור קבוע במסעדות סושי הפך בשנים האחרונות למנהג פופולרי ביותר בקרב ישראלים. לפעמים זה נראה מוזר שמאכל שהגיע מיפן – בעלת תרבות קולינרית שונה כל כך משלנו, אנשי המזרח התיכון – צבר תאוצה במהירות כזו מסחררת, ומסעדות סושי החלו לצוץ פתאום בכל פינת רחוב. האם יש לנו בכלל תשובה לזה? האם אוכלי הסושי למיניהם עושים זאת מתוך חיבור אמיתי וראשוני למנה ולטעם שלה, או שמא הם יסכימו להודות שמדובר בטעם נרכש ושהם עושים זאת מתוך רצון להשתייך לטרנד החדש? ואם לא, מה אנחנו כל כך אוהבים במאכל הזה?

אז נתחיל מהבסיס של הבסיס... מה זה בכלל סושי? ראשית כל, נתמקד בכך מהזווית האטימולוגית. "סושי" הוא חיבור של שתי מילים ביפנית: "סו" שמשמעו חומץ ו- "שי" שמשמעו אורז. כלומר, סושי הוא בעצם אורז מתובל בחומץ. כמובן שזה לא רק זה – האורז מוגש במעטפת של אצות מסוג נורי, ולצידו ישנו מילוי ע"פ בחירתו האישית של הסועד.

על מנת להקנות מעט ידע כללי, הסושי החל מתוך פעולה שגרתית של עטיפת דגים בחומץ ובאורז, שעזרה לייבש אותם ובכך לשמר אותם. עם הזמן התפתחו שיטות מתוחכמות יותר לשימור דגים, אך השיטה המסורתית התגלתה כמאכל משביע ובעל טעם שונה וייחודי.

סושי קיים במגוון גדול מאוד של סוגים. ראשית, ישנו סושי שנקרא "סושי מאקי". מדובר, בעצם, בסושי סטנדרטי וטיפוסי, הכולל ירקות שונים או דג העטופים בתוך אצה ולצידם אורז. קיימים שני תתי-סוגים של "סושי מאקי": "סושי פוטומאקי", שכולל רול עבה יותר, ו- "סושי הוסומאקי", שכולל רול דק. עם זאת, גורם נוסף שמשפיע מאוד על עובי הרול הוא המקום שממנו אתם מזמינים או באים לאכול. סוג נוסף של סושי, שהוא למעשה הסוג המומלץ לאוכלי סושי מתחילים, נקרא "סושי ניגירי". מדובר באורז עטוף בדג, ללא אצות נורי. הטעם שלו שונה במקצת מן הסושי הרגיל אך הוא עשוי לעזור לסועד להתרגל לרעיון, וממנו להתקדם אל הסושי הרגיל והפופולרי.

סוג נוסף נקרא "סושי טמאקי": מדובר בעצם בסושי שנעשה כמו הסושי הרגיל, אלא שבמקום צורת רול הסושי נעטף בצורת קונוס, ובכך מקבל טעם האצות דגש גדול יותר.

אז יש את הסוגים השונים של סושי. מה עוד עשוי להיות אחד הגורמים להפיכתו של הסושי למאכל כל כך אהוב עלינו? יכול מאוד להיות שהויזואליות שלו מדברת אלינו. כל מי שביקר במסעדת סושי, אפילו אם לא טעם בעצמו אלא רק צפה בחבריו לשולחן או בסועדים אחרים אוכלים סושי, הבחין בוודאי בצבעוניות המיוחדת של המנה הזו. ואכן, היא בנויה בצורה אסתטית ביותר ומושכת, כנראה, את העין לא פחות מאשר את הפה.

אמנם קיימות מסעדות סושי מרובות ברחבי הארץ, אך כיום אין אפילו צורך ללכת אליהן כדי לאכול סושי איכותי, וניתן להכינו בבית באופן עצמאי בדרכים לא מסובכות כלל וכלל. אבל אם אתם בכל זאת קצת נרתעים מהכנת סושי בביתכם ואין לכם זמן או חשק לצאת לאכול במסעדה, קיימים כיום מגוון סניפי משלוחים שהם תוצאה ישירה של צבירת הפופולריות העצומה של הסושי בארץ. ניתן למצוא בקלות מקומות המבצעים משלוחים ע"י חיפוש באינטרנט. לעיתים הרשת אף תתן הנחה למי שמזמין דרך האתר.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.