אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי פנסיה ומה חשיבותה

מהי פנסיה ולשם מה אנחנו צריכים אותה? צעירים רבים שאין להם פנסיה כלל לא מבינים את חשיבותה של תכנית הפנסיה לעתידם, ולא משקיעים מחשבה או זמן בתכנית הפנסיה שלהם. אם מדובר בעצמאיים המצב חמור עוד יותר- כיוון שהם אלו שאחראיים על רכישת תכנית פנסיה אישית. הפנסיה היא למעשה תכנית חיסכון, אשר נועדה לשנים שבהן כבר אין הכנסה קבוע מעבודה כיוון שמפסיקים לעבוד. מגיע גיל מסוים שבו פורשים ויוצאים לגמלאות, ובעזרת תכנית פנסיה מקבלים סכומי כסף חודשיים באותן שנים.

כיום, עם עליית תוחלת החיים, ניתן לבלות שנים רבים בפנסיה, וכדאי שאלו יהיו שנים מהנות ומוצלחות. אם תרכשו תכנית פנסיה איכותית, תוכלו לשמור על רמת חיים גבוהה גם כשלא תהיה לכם הכנסה מעבודה. את הפנסיה כל עובד צריך לקבל מהמעביד שלו- המעביד אמור להפריש בכל חודש סכום כסף מסוים וידוע מראש, שהולך לתכנית הפנסיה.

איזה סוגים של תכניות פנסיה ניתן למצוא? ישנה פנסיית זקנה, אשר אותה מקבלים לאחר שפורשים מהעבודה- גברים בגיל 67 ונשים בגיל 64. את הקצבה שמקבלים מטעם פנסיית הזקנה מקבלים עד ליום מותם של המבוטחים. פנסיה נוספת היא פנסיית שאירים, שהיא פנסיה שמקבלים אלמן או אלמנה במקרה שבן זוגם נפטר, או ילדים שאחד מההורים שלהם נפטר והם טרם הגיעו לגיל 21. סוג נוסף של פנסיה הוא פנסיית נכות, אשר מקבלים במקרה שבו  מתרחשת תאונה או גורם אחר שגורם לכך שלא ניתן להמשיך לעבוד. את פנסיית הנכות מקבלים עד שמסוגלים לחזור לעבוד, ובמקרה שלא מחלימים ולא מסוגלים לחזור לעבודה, מקבלים את הקצבה עד לגיל הפרישה- ואז הקצבה משתנה לפנסיית זקנה.

נוסף על כל אלו, ניתן גם לרכוש קרנות פנסיה נוספות פרטיות, כדי להבטיח הכנסה נוספת על זו שמטעם הפנסיה הבסיסית. כל התכניות האלו יבטיחו שתהיה לכם הכנסה סבירה לשנות הגמלאות שלכם. אם אתם רוצים לשמור על רמת חיים מסוימת, כדאי לנסות ולחשב מהו הסכום החודשי שלו תזדקקו לשם כך ואז לבדוק שתכניות הפנסיה שלכם יוכלו לאפשר לכם את אותה רמת חיים.

תכנית פנסיה היא חשובה מאוד, ולמרות שבתור צעירים אנשים רבים אינם חושבים עליה כלל, ואף חושבים לעתים שסכומי הכסף שמפריש המעביד לתכנית יכולים היו לשרת אותם טוב יותר בהווה, הדבר אינו פשוט. אנשים רבים מגיעים לגיל הפרישה כשאין להם חסכונות, וכל מה שיש להם כדי להתקיים היא הפנסיה. מיותר להזכיר את כל אותם מבוגרים וקשישים שחיים בארץ ברמת חיים נמוכה ואינם מסוגלים לקנות את כל הדרוש להם. חבל, עצוב ומאוד מיותר להגיע למצב כזה, ולכן יש לעשות מה שאפשר כדי ששנות הגמלאות שלכם יהיו שנים שבהן תוכלו ליהנות ולחיות בצורה מכובדת ונעימה.

היכן תוכלו לרכוש תכנית פנסיה שתהיה תכנית נוספת על זו שהמעביד מפעיל עבורכם? בכל חברות הביטוח תוכלו למצוא מגוון של תכניות פנסיה, ומביניהן תוכלו לבחור את התכנית שמתאימה לכם ביותר. מומלץ להתייעץ עם יועץ ביטוח או אדם אחר שמבין בתחום, ולרכוש תכנית שתתאים לכם במידה הטובה ביותר. 


אודות מחבר המאמר

על מהות הפנסיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.