אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יש הרבה עמוס ברנסים בחברה שלנו

 

"יש הרבה עמוס ברנסים בחברה שלנו" אמר החוקר הפרטי שלמה ולדמן, כאשר יצא לאור ספרו  "עמוס ברנס-מאבקו וניצחונו של חף מפשע", אודות מי שהואשם ברצח שהסעיר את המדינה. לטענת שלמה ולדמן אין פיקוח על המערכת המופקדת על עשיית צדק במדינה ורבים המואשמים אשמות שווא השתגעו או התאבדו.

הספר מביא את סיפורו של אסיר העולם הנודע, עמוס ברנס, שהורשע ברצח החיילת רחל הלר, וזוכה לאחר 28 שנות חפות ועוול. בתוך כך נחשפים בספר גילויים מפתיעים ומרתקים בפרשה, אשר הכתה גלים משך שנות דור ונדונה שוב ושוב בערכאות השונות בעקבות זעקותיו של ברנס לצדק. הספר עוקב אחר סיפור חייו של ברנס מילדותו, דרך תיק הרצח שנתפר עליו ושהותו בכלא, ולבסוף המאבק העיקש, שלו ושל אנשים נוספים שנרתמו לעזרתו, להוכחת חפותו במשפט חוזר, על אף המכשולים הרבים שהוצבו בדרכו. במקביל, עוסק הספר בדרך התנהלותה של המשטרה ובכשל מערכת התביעה והשיפוט, בכל הרמות ובעוולות הנגרמות בשל כשל זה. תשעה שופטים דנו בעניינו של ברנס, הייתכן שכולם טעו?

את רצח רחל הלר ביצע ככל הנראה סוטה מין, ופסיכופט , יש אומרים שהוא סידרתי, וישנם עוד מספר מקרים שבוצע רצח דומה באותם שנים. המערכת המשטרתית שאותה מרכיבים אנשים רגילים, שהיו נתונים ללחץ תקשורתי וציבורי ללכוד את אותו רוצח שפל, עשו לעצמם חיים קלים, והתלבשו על ברנס. בסיפור של ברנס, יותר נכון בטרגדיה של ברנס התגלו גם כמה מלאכים  שהפכו את הסיפור של עמוס למפעל חיים, והוא הגורם שבזכותו עמוס יכל להשמיע את דברו.   הגורם הכי מפחיד בכל הסיפור זה פרקליטות המדינה, מאז ועד היום, כי שוב חוקרי משטרה מאז ומתמיד משתמשים בשיטות משיטות שונות בכדי לנסות להרשיע חשודים. אבל יש פרקליטות שאמורה טיפה לראות את החומר המוגש לה , לעבד אותו לשפה משפטית, ולהחליט. לא סתם פרקליטות המדינה היא מבצר מסוגר ומוזר. הם פועלים בשיטה מפחידה ביותר, ומקרה עמוס ברנס הוא אחד מיני רבים.

בספר אומר שלמה ולדמן : "הרגשתי שהעוול שנעשה לברנס נעשה לכולנו, לכל המדינה. לא הטריד אותי לרגע העובדה שהעניין הזה מעסיק אותי יותר מדי, הרי אני לא ברנס. לא יכולתי לראות את עצמי משוחרר מאחריות והרי כל ישראל ערבים זה לזה. אולי לא אצליח לשנות דברים, אז שאסתום את הפה? זו המדינה שלי. ואולי כדאי להישמר מלהתנגש שוב ברשויות? לא לימדו אותי לעמוד מהצד ואין לי את התכונה להרים ידיים. היה לי ברור שחייבים לקום נגד מי שלוקה בגבהות הלב ובשרירות לב. היה לי ברור שאסור לפחוד מאלה שמדברים בסיסמאות ומתנהגים בגסות נגד אנשים חלשים מהם".


אודות מחבר המאמר

 

ולדמן חקירות (1983),בראשותו של שלמה ולדמן, הינו משרד חקירות פרטי, העובד ברישיון משרד המשפטים מ-1990. מאחורינו אלפי חקירות ומבצעים מורכבים, עם התמחות בחקירות כלכליות, אישיות ופליליות. המשרד רשם הצלחות רבות, חלקן התפרסמו בתקשורת. עיקר עבודתנו עם עורכי דין וחברות ומאחורינו מאות עדויות בבתי הדין השונים. משרדנו מעסיק צוות חוקרים מקצועי במטרה להביא הוכחות שיאפשרו מיצוי הליכים מהיר. http://www.p-i.dpages.co.il/">שלמה ולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.