אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ריסוס מקקים – הם לא ישרדו אחרינו !

 

לא ברור מה יש בהם בחרקים ההם שמעורר כל כך הרבה רתיעה אצל בני האדם, אולם אין ספק כי מקקים מהווים את אחת החיות הנלוזות והפחות אהובות איתן אנו נאלצים לחלוק את ביתנו (לעיתים). סובלים ממקקים ורוצים לדעת הכל על ריסוס ? בבקשה, כל המידע לפניכם.

 

האם אפשר לבצע ריסוס כנגד מקקים באופן עצמאי או שנדרשת הדברה מקצועית ?

אם תפסתם ג'וק סורר אחד או שניים, אין סיבה שלא תנסו לבצע ריסוס בעצמכם. ברשתות המזון והבית תמצאו עשרות מוצרי ריסוס המתאימים להדברת מקקים, באמצעותם תוכלו לרסס את פתחי הביוב ואת המקומות בהם ראיתם את המפגע. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי ביצוע ריסוס אינו פוגע בקיני המקקים, כי אם במקקים היוצאים החוצה בלבד, וכי רק לחברות ההדברה המבצעות ריסוס מקצועי יש חומרים המתאימים להדברת קינים (גם מבלי לרסס אותם באופן ישיר). במילים אחרות – אם אתם רוצים להדביר את תופעת המקקים באופן מלא, ומבלי לראות אותם חוזרים לאחר זמן קצר, כדאי מאוד להזמין ריסוס של חברה מקצועית ואמינה.

 

כיצד להכין את הבית עבור ריסוס כנגד מקקים ?

בעת הזמנת חברת ההדברה, יש להגדיר כי אתם מבקשים לבצע ריסוס כנגד מקקים. חשוב לקחת בחשבון כי חברת ההדברה תבצע את הריסוס במקומות המוגדרים כמועדים לפירעון עבור מקקים – פתחי הביוב וארונות המטבח והאמבטיה. לפיכך, על מנת להכין את הבית לריסוס יש לרוקן את ארונות המטבח והאמבטיה, להוציא מהם כל דבר מאכל ולארוז אותו בשקיות או ארגזים נפרדים (הטוב ביותר יהיה להוציא אותם מהבית עד לתום הריסוס).

בעת ריסוס נגד מקקים יש להרחיק כמובן את חיות הבית, ולמנוע את חזרתם לפחות ל-7 שעות לאחר הריסוס. ריסוס נגד מקקים אינו מסוכן לבני אדם, אולם מרבית חברות ההדברה יאסרו עליכם לחזור הביתה בטרם יעברו 6 שעות מהריסוס, כשילדים, קשישים ונשים להריון נדרשים להמתין 10 שעות לפחות בטרם יוכלו להיכנס הביתה.

לאחר הריסוס אין לשטוף את הבית במשך 1-2 ימים. לאחר יומיים ניתן לשטוף את הרצפה במגבת לחה בלבד, ללא חומרי ניקוי.

 

כיצד למנוע את חזרתם של המקקים ?

בעת ביצוע ריסוס בידי חברת הדברה מקצועית, דעו כי מוענקת לכם אחריות של שנה על תוצאות הריסוס, וכי במשך שנה אינכם אמורים לפגוש במקקים. עם זאת, על מנת למנוע את חזרתם גם בהמשך, מומלץ לסגור ברשת את פתחי הביוב, לחסום פתחים שעשויים לשמש כפתחי מסתור ולהשתמש בחומרי ניקוי הכוללים חומרים הדוחים מקקים וחרקים אחרים. פעולות אלה מהוות אמצעי מניעה אפקטיביים למדי, כשיחד עם ריסוס המבוצע בידי חברת הדברה מקצועית – מדובר בשילוב מושלם. 

 


אודות מחבר המאמר

 

רוי לאון, מדביר בעל רישון המשרד לאיכות הסביבה. טיב הדברה (ריסוס, הדברה ירוקה)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.