אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על שערים חשמליים ועל שערים אוטומטיים

מטרות שערים אוטומטיים הינן לשמש אמצעי מיגון ואבטחה וכן בקרה על העוברים ושבים המסתובבים באזור המתחם וכן על אלו הנכנסים אליו. מטרה נוספת היא שמירת מקומות החניה השורים לרכבים הקבועים.

עבור מיגון משמשים שערים חשמליים הן במגזר הפרטי והן בזה העסקי; במגזר הפרטי מדובר בהתקנת שערים חשמליים בבתים פרטיים גם כמחסום לחניה וגם כשערים שהם שערים אוטומטיים לכניסה אל מתחם המבנה.

עוד במגזר הפרטי משמשים שערים חשמליים כמחסום לחניית בנייני מגורים משותפים. גם כאן יש צורך לפקח על היוצאים ונכנסים למבנה ובעיקר יש חשיבות למניעת חדירת זרים לבניין. מסיבה זו ניתן לראות באופן תדיר שערים חשמליים בכניסה לחניון התחתון של הבניין.

מתחמים אחרים – גדולים יותר הדורשים שערים אוטומטיים הינם שטחים ציבוריים של קניונים או מרכזים מסחריים גדולים, בתי הארחה, מקומות המשמשים לנופש ,אולמות אירועים וגם בתי עסק קטנים יותר כמו מסעדות ומרכזים מסחריים קטנים.

שערים חשמליים קריטיים ביותר באיזורים בטחוניים כמו בסיסים צבאיים, מתקנים בטחוניים סודיים ורגישים וכן ביישובים קטנים ומבודדים , שכונות המרוחקות ממרכז העיר, יישובי ספר ועוד מקומות בהם לא נהוג לבצע סיור משטרתי דרך קבע.   

 

קיימים סוגים שונים של שערים אוטומטיים ובהם שערי כנף, שערי גלילה, שערים אוטומטיים שצורתם כצורת מחסום וכן שערים חשמליים נגררים על מסילה. סוג נוסף של שערים אוטומטיים הוא אותם שערים אוטומטיים המתרוממים בצורה הדומה להתרוממות תריסים חשמליים.

שערים חשמליים מאסיביים יותר נהוג להתקין במקומות רגישים מבחינה בטחונית ומבחינת סכנת פריצות וגניבה. במקומות אלו נהוג גם להתקין אמצעי אבטחה נוספים המוגדרים כציוד נלווה לשער: יכולים אלו להיות זמזם התראה המשמיע צפצוף כאשר מתקרב רכב לאיזור, רמזורים וכן אמצעי פתיחה של שערים חשמליים. במסגרת אמצעי הפתיחה ניתן למנות את השלט הרחוק וכן פתיחה באמצעות הקשת קוד לטלפון הנייד. עם הקשת הקוד או המספר – הידוע רק למורשים להיכנס דרך השער – שערים אוטומטיים מתרוממים ומאפשרים כניסת הרכב. אמצעי שימושי נוסף הוא גלאי זיהוי של מספר הרכב המאפשר כניסה למורשים ומתריע בפני רכבים לא קרואים.


אודות מחבר המאמר

אסק4

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.