אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניה קלה – יתרונות מול חסרונות

ככל שהעולם מתפתח כך אנו יכולים לראות כיצד חידושים טכנולוגיים שונים חודרים כמעט לכל תחום בחיינו. כיום ניתן לראות כיצד בניה קלה מסייעת לאנשים פרטיים, לאנשי עסקים, וגם למוסדות ציבוריים, ליהנות מהצטיידות מהירה וקלה יותר של מבנים ברמות איכות שונות. בניה קלה היא חלק מהבשורה של העולם המודרני, והיא שונה לחלוטין מצורות הבנייה המסורתיות.הן בישראל והן בעולם כולו משתמשים בשיטות של בניה קלה בכדי להגיע לתוצאות מהירות ובכדי לממש פרויקטים שלא היו אפשריים בעבר. לעתים מדובר בכורח הנסיבות ולעתים מדובר בתכנון מסודר, אך בסופו של דבר בניה קלה היא זו המאפשרת ליהנות מגמישות רבה יותר וממענה רחב על צרכים שונים, כמעט בכל סיטואציה.

מהי בניה קלה

בניה קלה היא בניה המתבצעת תוך שימוש במינימום של חומרי גלם, ותוך הקפדה על הימנעות משימוש באלמנטים "כבדים" כמו בלוקים, מערבלי בטון, מנופים, וכד'. בניה קלה מתאפיינת בחומרים כמו אלומיניום, עץ, פלדה, גבס, זכוכית, ופולימרים או חומרים פלסטיים שונים. אנו יכולים לראות כי גם טכניקות העבודה של בניה קלה הם שונים מאלו שבבניה המסורתית.בעלי מקצוע העובדים בתחום של בניה קלה הינם מומחים בתחומים של החומרים לעיל, והם כאלו שחלק גדול מייחודם הוא ההקפדה על עבודות הגימור השונות. בניה קלה היא דבר פופולארי מאוד באירופה ובארה"ב כבר לא מעט שנים. כאן בישראל היה אפשר לראות כיצד בניה קלה הייתה לרוב נחלתם של בסיסים צבאיים או משרדי ממשלה, שהציבו מבנים דוגמת קרוונים שונים.

נהנים מיתרונות רבים

מבלי כל ניסיון ליצור משחק מילים משעשע, בניה קלה היא אכן קלה יותר מאשר בניה מסורתית. זו גם הסיבה שהיא מסתיימת הרבה יותר מהר מבניה רגילה. בנוסף, היא גם אינה מצריכה שימוש בכלים כבדים ומזהמים כך שגם הסביבה מרוויחה מאותה בניה קלה ולא רק מי שעוסק בבניה עצמה. החיסכון בזמן העבודה בעת בניה קלה מביא לעלויות נמוכות הרבה יותר מבניה רגילה.המודולאריות שמציעה בניה קלה היא גם כן יתרון עצום, מאחר וניתן לראות כיצד בתי קפה, או מוסדות שונים, יכולים לפרק תוספת שנבנתה בשיטה של בניה קלה ולהיעזר בה שוב בתקופה או בעונה אחרת בעתיד. אם כך, ניתן לראות כי בניה קלה מספקת הן לקבלן והן לדייר יתרונות שקשה לפקפק בהן. מחיר נמוך, וסיום עבודות (נקיות הרבה יותר) במהירות רבה, הם דבר משמעותי.

יש גם נקודות חולשה

אין ספק כי יתרונותיה של בניה קלה הן רבות ומשמעותיות ביותר, אך חשוב גם להכיר מספר נקודות שיכולות ליצור מצב שבו בניה קלה אינה מתאימה לכל מטרה. אלו המבקשים ליהנות ממבנה מסוים למשך טווח זמן ארוך ביותר, יגלו כי בניה קלה אינה יכולה לספק זאת. למרבה הצער, בניה קלה היא גם דבר הדורש עבודות תחזוקה לא מעטות, מאחר והבלאי בשיטה זו הוא יחסית גבוה.במקרים של צורך בתיקונים, חייבים להתייחס קבלנים העובדים במבנים של בניה קלה גם לתנאי הקרקע, בכדי לתקן ליקויים בצורה כזאת שאלו לא יחזרו ויופיעו במהרה. חשוב לזכור כי מבנה מגורים חדש מחייב גם בניית ממ"ד בהתאם לחוק בישראל, ולכן בניה קלה יכולה להיות בעייתית בנושא זה מאחר והיא מצריכה גם תוספת של ממ"ד שאינו קשור לבניה עצמה.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.