אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התפתחויות בשוק הדלק

שוק הדלק בישראל הוא אחד מהשווקים המורכבים יותר הקיימים. עד לפני שני עשורים מדובר היה במעיין קרטל של מספר חברות דלק מצומצם מאוד אשר כלל את חברות הדלק והסולר של פז, דלק וסונול. אותן חברות שלטו בשוק וביצעו פריסה בכל רחבי המדינה כך שהמתדלקים נאלצו להשתמש רק באחת מאותן שלוש חברות.

מהפכה בשוק האנרגיה

בסוף שנות השמונים התחוללה מהפכה בשוק האנרגיה בישראל והממשלה הודיעה כי היא פותחת את השוק לתחרות וכי אם יש חברות סולר או דלק נוספות המעוניינות להיכנס לשוק מוזמנות להיכנס לעשות זאת. באותה התקופה ניסו להשתתף במהפכה עשרות חברות דלק וסולר חדשות וחלקן אכן שרדו עד היום אך חלקן הגדול לא צלח את השינוי. לשלושת החברות הגדולות הצטרפה חברה קטנה יותר שהצליחה להתרומם מעט יותר מהחברות הקטנות האחרות אך החדירה לשוק האנרגיה עדיין לא הושלמה.

תחרות בתחום הדלק והסולר

כיום השוק אמנם נשלט על ידי אותן לברות דלק גדולות אך יש מעט יותר מקום לתחרות, ובאזור בו קיימות חברות סולר או דלק אלטרנטיביות, אותן חברות נאלצות להזיע כדי להציע את איכות השירות או את המחירים התחרותיים שהאחרים מציעים.

דלק לנשמה

כאשר אנו מגיעים אל תחנת הדלק הקרובה אנו מבחינים בשינויים נוספים שהתחוללו בתחום והכוונה כמובן היא אל התפיסה החדשה כי תחנת דלק אינה נועדה רק לרכישת בנזין, סולר ומוצרי רכב, אלא מדובר על ממש נקודת מנוחה שמחדשת אנרגיה גם לנהג. רשתות דלק רבות הקימו תחנות התרעננות המוכרות מזון ומשקאות כיוון שהתפיסה היום אומרת כי לא רק הרכב זקוק לדלק אלא הגוף צריך סולר משלו כדי להמשיך ולתפקד, במיוחד על הכביש. אז כאמור אין ספור חנויות נוחות נפתחו וניתן לרכוש בהם מוצרי מזון וחטיפים כדי להתעורר או סתם כדי למתוח את הגוף לאחר נסיעה של מספר שעות.

לסיכום, אין זה מובן מאליו שקיים כיום מבחר תחנות תדלוק אשר לעיתים נמצאות אחת בסמוך לשנייה. שנים רבות היינו צריכים להמתין כדי לגרום לכך שאנו בוחרים את חברת הדלק ולא שחברת הדלק בוחרת בנו, וכעת עלינו רק לקוות שהשוק יפתח לתחרות רחבה עוד יותר ויתאפשר לתחנות סולר ודלק קטנות להתרחב ולפרוס את עצמן באופן נרחב יותר.


אודות מחבר המאמר

דלק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.