אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מבחן אמינות - מכון פוליגרף

 

 

לשם מה כדאי לבית העסק לערוך מבחני אמינות לעובדיו או למועמדים פוטנציאליים למשרה? כיצד עוזר לנו מכון פוליגרף בביצוע מבחן אמינות להיות שקטים ובטוחים יותר בקשר לאמינותו של העובד החדש ששכרתם?

אמינות היא תכונה חשובה, המתבטאת בתחום העסקי באופנים שונים. עובד אמין הוא כזה שאתם יכולים לסמוך עליו שיבצע את עבודתו נאמנה – שלא ירמה בשעות ובדוחות העבודה, שמילה שלו אכן תהיה מילה שיעמוד בה. אך לעתים מדובר ביותר מכך: חוסר אמינות יכול להתבטא בגניבה ממקום העבודה, במעילה בכספו של העסק, במכירת סודות עסקיים למתחרים, בהעברת חומר רגיש לגורמי חוץ, בהדלפות, בסיוע לגורמים פליליים לחדור למקום העבודה, ובעוד שורה של עבירות ובעיות חמורות עבור המעסיק. 

מבחן אמינות היא הדרך של המעסיק לבדוק את רמת האמינות של מועמד פוטנציאלי למשרה כשלהי, והיא מסייעת בהליך המיון של המועמדים, כמו גם באיתור ובניפוי הבעייתיים מתוכם באופן שחוסך בעיות עתידיות עבור המעסיק. זאת מכיוון שמבחן אמינות יכולה לחשוף סדקים באמינותו של מועמד מסוים שהמעסיק לא שם לב אליהם בראיון המקדים, ולאור ממצאיה יוכל המעסיק לשקול מחדש את נושא העסקת המועמד השנוי במחלוקת.

מבחני אמינות שונותמכוני הפוליגרף השונים מציעים מבחני אמינות כאלו ואחרות, המתבצעות הן באמצעות בדיקה במכונת אמת (קרי, בדיקת פוליגרף) והן על ידי בדיקה ממוחשבת (דוגמת בדיקת האמינות החדשנית וריטאס).

מבחן אמינות וריטאס משמשת כלי סינון יעיל ביותר, הבודק שלל נושאים הנוגעים למידת מהימנותם ואמינותם של העובדים העתידיים בפוטנציה – מרמת יושרם ונאמנותם, וכלה בנטיות להימורים, לסמים ולהטרדות מיניות. מבחן אמינות זו הינה קצרה ומהירה, ומביאה תוצאות בדוקות בזמן קצר, שיכולות לשנות מקצה לקצה את חדירתם של עובדים בעייתיים וחסרי אמינות למערכת.בנוסף ניתן לבדוק את אמינות העובדים על ידי חיבורם לפוליגרף. מבחן אמינות בפוליגרף היא לרוב מותאמת באופן ספציפי למעסיק – אם על פי דרישותיו ואם על פי אופי העסק ואופי העבודה שאליה נבחנים המועמדים. לעתים מכון הפוליגרף יציע גם סל מבחני אמינות שלם, הכולל גם תחקירים וראיונות נוספים – תלוי במידת רגישותו של התפקיד עליו מתמודדים המועמדים.כמובן, לא בכל תפקיד קטן וזעיר יש לערוך מבחן אמינות לכל עובד. אולם אם מדובר בעסק רגיש או בטחוני, במשרה חשובה, או כל עבודה בה רמת האמינות היא ראשונה במעלה לתפקודו של המקום, מבחני אמינות יסייעו לכם באופן נחרץ למנוע בעיות ולשכור את האנשים הנכונים ביותר, האמינים והמהימנים ביותר מבין כל המועמדים שעברו תחת ידיכם.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

מבחן אמינות במכון פוליגרף

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.