אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מוצרי פרסום שונים למטרות שונות

 

הרבה מדובר בשנים האחרונות על האפקטיביות של קידום מכירות באמצעות מוצרי פרסום "ידידותיים למשתמש", כדרך להעביר את המסר השיווקי מבלי לגרום תחושה של אגרסיביות שיווקית ולעורר אנטגוניזם כלפי המוצר או החברה.

תחום קידום המכירות ומוצרי פרסום מתחלק ל-3 נישות שונות:

 

1. מוצרי פרסום בהשאלה למשך זמן ההתקשרות.

2. מתנות בשימוש יום-יומי עם חשיפה גבוהה.

3. פרסים ועיטורים כחלק ממתן חסות לאירועים.

 

מוצרי פרסום בהשאלה

מדובר בדרך כלל במוצרי צריכה יקרי ערך באופן יחסי, כגון רכב, מחשב נייד, סוככי בד לבתי ממכר למשקאות ומזון ועוד, אשר ניתנים לעובד בעסק, או ללקוחות העסק כהטבה, למשך תקופת ההתקשרות בין שני הצדדים, כאשר המוצרים הללו הם מוצרים ממותגים היטב ובצורה בולטת לעין, כך שהם מהווים סמל סטאטוס שניכר בו כי התקשרות עם החברה הממתגת היא משתלמת, מביאה עמה ערך מוסף וכי מדובר בחברה רווחית, אחרת לא היה לא מראש תקציב לצורך מוצרי פרסום יקרים מלכתחילה.

 

מתנות בשימוש יום-יומי

כאן מדובר במתנות ללא הגבלת זמן, כאשר בדרך כלל ערכן הכספי אינו גבוה, אבל השימושיות שלהן עבור הלקוח או העובד שקיבל אותן היא גבוהה ומביאה לחשיפה רבה של המותג. דוגמא מצוינת לכך היא מחזיקי מפתחות: קיימים סוגים רבים מאוד של מחזיקי מפתחות, "משחררי עגלות" לקנייה ברשתות השיווק, מחזיקי מפתחות מחומרים שונים (עור, מתכות שונות, פלסטיק, עץ ועוד), מחזיקי מפתחות אומנותיים, בעלי פיתוחים ודוגמאות יפהפיות ועוד. השימוש הרב ואחוז החדירה העצום שיש למחזיקי מפתחות בקרב כל שכבות האוכלוסיה הופכות אותם לאחד ממוצרי הפרסום האידיאליים ביתור שיש.

 

פרסים ועיטורים

כשעסק מעניק חסות לאירוע שנערך בקרב קבוצת עניין מסוימת, הוא זוכה לחשיפה חזקה וממוקדת עבור אותה קבוצה (ספורטאים, אוהדים, עובדי חברה, חברי אגודה או עמותה ועוד), בעיקר כאשר מדובר באירוע בו ניתנת הוקרה עבור פרטים נבחרים מתוכה (המנצח במרתון תל אביב, עובד השנה, פרס ישראל ועוד).

דוגמא ברורה לתחום זה היא כמובן מדליות המוענקות למנצחים ו/או למשתתפים – במקרה זה, אין "שימוש" של ממש במדליות, מעבר למשמעות הסמלית שלהן, אבל כאן מתווסף ערך רגשי, מעמד וכבוד ההופכים מדליות מסתם מתנה, לחצים בעלי ערך סנטימנטלי, כך שמקבלי מדליות נקשרים אליהן ובעל כורחם גם למותגים נותני החסויות שמוטבעים עליהן.

 

אם כן, ניתן לומר כי לכל אסטרטגיה שיווקית של מוצרי פרסום, קיימת ברירת מוצרים הגיונית ויעילה, שתביא את ההשקעה של המפרסם לכדי ניצול אופטימאלי, צריך רק לדעת להגדיר היטב מה קהל היעד והמטרות השיווקיות של המהלך בטרם בוחרים להשתמש במדליות, מחזיק מפתחות או רכב חברה נושאי לוגו.

 


אודות מחבר המאמר

שיווק, פרסום ומיתוג - כל הדרכים להפוך עסק ששורד לעסק משגשג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.