אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה בית השקעות יכול לעשות עבורך

 

כולנו מכירים בתי השקעות כמוסדות פיננסיים אשר מנהלות עבורנו, עבור הציבור הישראל, את מרבית קרנות הפנסיה שלנו, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. אלו, כידוע לכל, מרכיבים את מרבית הכספים אותם אנחנו חוסכים לימי פרישה, להשתלמויות ולחסכונות אישיים. בתי השקעות זכו לשדרוג קציני במעמדם בענף הפיננסיים בישראל בעיקר לאחר ועדת בכר אשר סימנה את יציאתם של ניהול תיקים ציבוריים, לרבות קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות מתוך הבנקים אל השוק הפרטי בכך שביטלה את המונופול של הבנקים בתחום ואף העניקה לכל אזרח את האפשרות לנייד את חסכונותיו מקופת גמל אחת לשניה ומקרן פנסיה אחת לאחרת.

התמורות בענפי החיסכון בישראל הגבירו את התחרות בענף ואלו באים לטובת הציבור הישראלי הנהנים מדמי ניהול מופחתים ושירותים מקצועיים הרבה יורת, שאף הם הושפעו כתוצאה מהתגברות התחרותיות בענף החיסכון. כיום, כל אחד מבתי ההשקעות המרכזיים בארץ מציעים כיום מגוון שירותי חיסכון וניהול תיקי השקעות לימי פרישה כאמור – קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות. יחד עם זאת, כאן לא מסתיים תפקידם של בתי השקעות בארץ ומלבד השירותים והמוצרים הפיננסיים שאוזכרו, בית השקעות הוא גם המקום אליו נפנה במקרה ונרצה להשקיע את כספנו באפיקים מסוימים אשר בתקווה יעניקו לנו תשואה עודפת על פני השוק והפיקדונות הבנקאיים המפורסמים.

בכדי לבצע מסחר בבורסה, עלינו להזרים את פקודות המסחר שלנו לבורסה הישראלית דרך אחד מחברי הבורסה הרשומים ואלו הם בעיקר בתי השקעות והבנקים. העניין הוא שבדרך כלל, מסחר בבורסה באמצעות אחד מהבנקים המסחריים הוא יקר יותר מאשר ביצוע מסחר בבורסה באמצעות אחד מבתי ההשקעות המציעים דמי ניהול תיק השקעות מופחתים וכן עמלות קניה ומכירה נמוכות יותר מאלו הנגבים על ידי הבנקים המסחריים. יחד עם זאת, יש לציין כי מסחר בבורסה באמצעות הבנקים נחשב למסחר הפשוט והנוח ביותר שכן הוא אינו מחייב אותנו לפנות לגורם חיצוני כלשהו מלבד פקיד הבנק האישי שלנו, אותו אנו מכירים כבר לאורך שנים.

למען הסר ספק, אין זה משנה אם ברצונכם לסחור בבורסה בכוחות עצמכם או באמצעות שירות ניהול תיקים המציעים בתי ההשקעות, תוכלו לסחור בבורסה ולנהל השקעות פרטיות דרך אחד מבתי ההשקעות. לבירור פרטים נוספים בעניין ההבדלים שבמסחר בבורסה באמצעות בתי השקעות לבין מסחר בבורסה באמצעות הבנק המסחרי בו מתנהל חשבון העובר ושב שלכם, תוכלו לפנות לבתי ההשקעות לצורך קבלת מידע נוסף וקבלת הצעות מחיר לתנאי מסחר באמצעות בית ההשקעות.

ניהול תיקים והשקעות אינה מטלה פשוטה ולא כל אחד מאיתנו יכול לבצע אותה בהצלחה, לכן בתי השקעות מפעילים שירות ניהול תיקים המצמיד אליכם מנהל תיקי השקעות מקצועי, מיומן ומנוסה אשר ינהל את השקעותיכם במקומכם.


אודות מחבר המאמר

השקעות, בתי השקעות וניהול תיקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.