אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוגים של צוואות

כאשר בני זוג מחליטים כי הם רוצים להתחתן, הם תמיד יודעים כי קיים הסיכון כי הם יעברו הליך גירושים מומלץ כי הם יירשמו כתב צוואה, נכון שזה נשמע נורא לכתוב בגיל כה צעיר צו ירושה, אך אנו לא יודעים מה צופנים לנו החיים. יכול להיות מקרה שבו חס וחלילה אחד מבני הזוג ימות. או שהזוג בעתיד יעבור את ההליך הנורא של גירושים.

כאשר בני הזוג מחליטים לכתוב צו ירושה, היות והם חושבים אולי בעתיד הם יעברו הליך של גירושים. הם יודעים בוודאות כי רכושם יתחלק באופן שווה בשווה בין היורשים. ניתן להבחין כי העניין של כתיבת כתב ירושה, נכלל בתחום של דיני משפחה. הרבה לא יודעים כיצד  מנהלים כתב ירושה חוקי ותקין, אשר אותו יכבד בית המשפט.

ניתן להבחין כי יש שלושה סוגים שונים של צוואות:

1) כתיבת צוואה עם שני עדים – כתיבת כתב צוואה זה הינו הנפוץ ביותר. בעת כתיבתה של הצוואה ישנם שני עדים. אשר באים ושומעים מה הוחלט לרשום בצוואה. הם חותמים ומאשרים זאת. במצב זה הצוואה חייבת להיחתם על ידי שני עדים שונים, אשר הם לא תלויים אחד בשני. כמובן שהם חייבים להיות מעל לגיל 18.

2) כתיבת צוואה בכתב יד – הצוואה נכתבת בכתב יד, לאחר שסיימו לכתוב אותה היא מועברת לעורך דין, אשר הינו מוסמך בתחום של דיני משפחה, צוואות, ירושות וכדומה על מנת שהוא יאשרה. כאשר נותנים לעורך דין לאשר את כתב הירושה, אשר הוא עוסק בתחום של דיני משפחה. כך אנו נהיה בטוחים כי הצוואה חוקית, ולא ייחסר בה שום סעיף חשוב.

3) צוואה אשר הינה נערכת בעל פה – כאשר עושים צוואה אשר הינה נערכת בעל פה. אומר וקובע כותב הצוואה, כיצד הוא רוצה שרכושו יחולק לאחר מותו. כמובן שעורך דין בתחום של דיני משפחה, אשר הינו מוסמך הוא זה אשר יהיה רשאי בלבד לחתום על כתב ירושה.

כאשר נכתב כתב ירושה, צריך לבדוק כי הוא חוקי ומתקבל בארץ. עקב החוקים השונים של בית המשפט. היות ובארץ מקפידים מאוד בתחומים של צוואות, כדי לכבד את המת. יש להקפיד לכתוב כתב ירושה. אשר הוא אכן יכובד בארץ ישראל ויממשו את כתב הצוואה.  

 


אודות מחבר המאמר

מעיין זלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.