אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בעיות במהלך הסכם גירושין ופתרונתם

במהלך גירושין ישנם מחלוקות בין בני הזוג, לעיתים צד אחד אינו מעוניין בהליך הגירושין ולכן הצד השני חייב להוכיח שיש לו סיבות מוצדקות לבקשה זאת. טקס מתן הדט עצמו נעשה בסופו של דבר מתוך רצון חופשי של שני הצדדים.

במידה ויש בניכם דרך להסכים על הליך זה, ועל מה שיהיה לאחריו כותבים הסכם גירושין, בהסכם זה יהיה רשום את כל ההסכמות שלכם לגבי כל המשותף בניכם: החזקת הילדים, הסדרי ראיה, חלוקת רכוש וכו' כדי שלהסכם הזה יהיה תוקף משפטי חייב לאשר את ההסכם  גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

הסכם הגירושין מקל על תביעות עתידיות בבית המשפט ובנוסף עליות הסכם זה זולות יותר מעלות של ניהול הליך של גירושין ע"י עורך די לענייני משפחה.

אחד התכנים המורכבים במהלך הגירושין הוא חלוקת רכוש  בין בני הזוג, כי הוא זה שיקבע את מצבם הכלכלי של בני הזוג. לכן ברוב המקרים חלוקת הרכוש גוררת מלחמות איומות.   קיים חוק יחסי ממון בין בני זוג שבעצם מחלק את הרכוש במקרה שכזה, זה קובע שכל מה שנצבר במהלך החיים המשותפים תעשה באופן שווה בלי שום קשר על מי רשום הנכס.  סכסוכים לגבי הרכוש ניתן לפתור רק בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני להם יש את הסמכות לקבוע בנושא זה.

בנושא חלוקת הרכוש יש כמה שיטות חלוקה שרשומים בחוק, בני זוג שנישאו לפני שנת 1974 או בני זוג שנישאו לאחריה. חוק יחסי ממון תקף בין בני זוג שנישאו לאחר שנה זאת, ומי שנישא לפני יחול עליו חזקת השיתוף.

בהליך חלוקות הרכוש יחשיבו את כל הנכסים שנצברו במהלך החיים המשותפים: בתים, כספים, מיטלטלין, תכולת הבית ורכבים, זכויות סוציאליות מעבודה (פנסיה וקופת גמל) חובות וכו'.

לגבי חובות משותפים יש היוצא מן הכלל וזאת במידה ונין להוכיח שהחובות נוצאו רק ע"י בן זוג אחד ואינם קשורים למשפחה (הימורים וכו') ואז לא יוסיפו זאת לחלוקת הרכוש.

חלוקת הרכוש מתחשבת גם בגורמים השלישיים (הילדים) צריך להתחשב בהם הרי גם עלהם ישפיע הגירושין.


אודות מחבר המאמר

גולדמן אלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.