אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יתרונות ליסינג תפעולי לחברות ואירגונים

עם תחילת פריחת של חברות טכנולוגית העלית בישראל, אי שם באמצע שנות ה 90, נכנס מושג חדש ומשמעותי לסדר היום של המשק הישראלי: ליסינג. חברות ההי טק כולן עשו שימוש בשיטת ליסינג תפעולי או בעברית חכר מכר לקבלת כלי רכב חדישים עבור עובדיהן. מדוע בחרו חברות אלו להתחייב להוצאה חודשית כה גבוהה למשך תקופות כה ארוכות? לשיטת ליסינג תפעולי יתרונות רבים עבור חברות ההיטק ועל כך במאמר שלפנינו.

יתרון ראשון – השגת שכבה לוגיסטית יעילה במיקור חוץ ובעלויות אמיתיות נמוכות. חברות ההי טק המבצעות עיסקאות של ליסינג תפעולי נהנות מכלי רכב חדשים המשרתים את העובדים במהלך העבודה השוטפת. כל עובד מגיע בנוחות מביתו למקום העבודה ואינו נאלץ לנסוע בתחבורה הציבורית הדחוסה או ברכבת הנוטה לאחר ואף לעשות תאונות מידי כמה חודשים. העובדים נהנים מכלי רכב חדישים, אמינים ומפנקים המאפשרים להם להגיע לכל מקום אליו ידרשו להגיע,  במהירות וביעילות.

יתרון שני - ליסינג תפעולי מלא חוסך שעות עבודה של אנשי היי טק. בחברות בהן אין ליסינג תפעולי נאלצים לא אחת מנהלים לטפל בבעיות לוגיסטיות שונות של הגעת עובדים למקומות שונים או גרוע מכך, בטיפול ברכבי החברה (שאינם בליסינג) והתקקלקלו או שנגרמה בהם תאונה. טיפול זה גוזל שעות עבודה רבות ויקרות. לא כל שכן כאשר המנהל אינו מוכשר לטיפול בכלי רכב (מן הסתם) ואינו מבין בכך דבר וחצי דבר. בחברות אלו נהוג להעסיק קצין רכב וככל שצי כלי הרכב גודל, כך נדרשים לו יותר עוזרים. גם כאן יש עלויות גדולות. חברות הליסינג מספקות שירותי ליסינג תפעולי מלאים בעלויות נמוכות משמעותית מכל מה שניתן להשיג בשוק החופשי. עלויות אלו נגזרות מהתמחות מהדרגה הראשונה של חברות הליסינג בתחום הרכב והסכמים עם מוסכים.

יתרון שלישי – שמירה על ההון האנושי. בתעשיית ההיי טק, אחד הדברים החשובים ביותר הוא ההון האנושי. מאמצים אדירים נעשים בכדי לגייס עובדים טובים ולשמור עליהם. כלי רכב בליסינג תפעולי הנמסר לעובד כובל אותו למקום העבודה, מקשה עליו את העזיבה ובכך משרת, באופן לא פורמאלי, את צרכי מקום העבודה: ברגע שהעובד עוזב עליו להפרד מרכב הליסינג שלו ועליו להוציא סכום כסף נכבד ולכתת רגליו בחיפוש אחר כלי רכב חליפי. בנוסף לכך, הפסקת חוזה ליסינג תפעולי כרוכה בתשלום קנסות יציאה אשר גם מהם יעדיף העובד להמנע.

יתרון רביעי – ליסינג תפעולי מהווה סוג של מקלט מס עבור עובדים אשר משכורתם גבוהה. בתחומי המשכורות הגבוהים אחוז המס גבוה מאוד ועלות השימוש ברכב הליסינג (שוי שימוש) נמוכה מהמס המשולם ביחד עם אחזקת רכב פרטי. העובד נהנה מהטבת מס ניכרת.

יתרון חמישי – תדמיתי. חברות העושות שימוש ברכבי ליסינג נהנות מתדמית טובה ומשדרים עוצמה כלכלית והצלחה. לא סתם דואגות מרבית החברות כי שמן יתנוסן באופן בולט ע"ג צידי כלי הרכב אותן הן שוכרות (בליסינג תפעולי) עבור עובדיהן.

סקרנו, אם כן, את חמשת היתרונות העיקריים בליסינג תפעולי עבוד החברות ועבור העובדים בהן. ההחלטה של כל עובד לגבי ביצוע עסקת ליסינג או אי ביצועה הנו מורכב יותר ומצריך דיון מעמיק בפני עצמו.


אודות מחבר המאמר

יועץ פיננסי, התמחות במיסוי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.