אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם מסחר בבורסה מתאים לכל אדם

 

כל כך הרבה ספרים נכתבו על נושא המסחר בבורסה – ביוגרפיות המתארות את סיפור חייהם של סוחרי הבורסה המצליחים, ספרי "עשה זאת בעצמך", ספרי הדרכה ותמיכה באנשים שרוצים לנסות את מזל בעולם ההשקעות הפיננסיות. יחד עם זאת, ספרים המעמידים את האדם במבחן התאמה למסחר בבורסה אינם בנמצא ובדיוק לשם כך התכנסנו היום. כיצד תדעו כי מסחר בבורסה מתאים לכם? מה צריך לדעת בשביל לסחור בבורסה והאם כשרון ההשקעה הינו כשרון מולד או שמא כשרון נרכש?

שונא סיכון ואוהב סיכון

לא כולם יודעים כי לימודי כלכלה נופלים תחת הפקולטה למדעי החברה היות ואין מדובר במדע מדויק כמו כימיה, מתמטיקה או פיסיקה. כלכלה הוא מקצוע חברתי אשר מרבית הנחותיו והתיאוריות הכלכליות מושתתות ומבוססות על מדעים חברתיים ועל הטבע האנושי. מידת אהבת הסיכון הוא אחד המאפיינים של סוגי הסוחרים הקיימים במשק. כך למשל אדם ששונא סיכון קרוב לוודאי יימצא את עצמו מחוץ לבורסה, מחזיק בנכסים סולידיים אשר יקנו לו ביטחון בשמירה על ערך כספו. לעומת זאת, אדם שאוהב סיכון קרוב לוודאי שיימצא את עצמו סוחר בבורסה ומחזיק בנכסים ספקולטיביים כאלו ואחרים. מידת הסיכון אשר כל אדם לוקח קשור באופן ישיר גם לסיכוי לרווח ולכן אנחנו לעתים שומעים על השקעות בנכסים ספקולטיביים שהניבו תשואות חלומיות. ניתן להגיד בוודאות כי ככל שמידת הסיכון הגלומה בנכס כלשהו נמוכה יותר, כך גם הסיכוי לרווח יהיה נמוך יותר ודרך אגב, זו בדיוק הסיבה לכך שהרבית אותה אנחנו מקבלים על הפיקדונות הבנקאיים כל כך נמוכים – פשוט אין בהם סיכון. לעניינינו, מסחר בבורסה יכול להתאים לכל אדם, גם אם הוא פרט אוהב סיכון וגם אם הוא פרט ששונא סיכון.

הון פנוי

למרות שהדעה הרווחת היא כי מסחר בבורסה חייב להתבצע עם כסף פנוי, אין דבר שהוא רחוק יותר מהאמת. במידה ואתם עמיתים בקרן פנסיה או בקופת גמל אתם וודאי יודעים כי חלק לא קטן מסך חסכונותיכם מושקעים בבורסה ומשמשים את בית ההשקעות המנהל את כספכם לצורך מסחר בבורסה. לכן, מטרת ההשקעה חשובה הרבה יותר מאשר מקור הכסף. כך למשל תוכלו לסחור בבורסה ולבצע השקעות גם עם כספים להם תזדקקו בעוד שנה באותה מידה שתוכלו לסחור בבורסה עם כספים שתזדקקו להם רק בעוד עשרים שנה ובסופו של דבר משך הזמן שנותר לכם עד שתזדקקו לכסף הוא זה שייקבע את מדיניות ההשקעה שלכם.

ידע

ידע זה כוח. גם בפיננסים, לצורך מסחר מוצלח בבורסה תזדקקו לידע פיננסי בסיסי לכל הפחות שישמש אתכם לביצוע החלטות השקעה אסטרטגיות חכמות. כיום תוכלו למצוא מגוון קורסים של שוק ההון מהם תוכלו לשאוב ידע בטרם ההסתערות על הבורסה.


אודות מחבר המאמר

מסחר בבורסה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.