אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יעוץ שיווקי: לדעת להקשיב, לדעת להשתנות

מומחים לענייני יעוץ שיווקי יכולים לתת לנו המון עצות כיצד לשפר את הארגון שלנו וכיצד להגדיל את המכירות. העצות השיווקיות מתבססות על חשיבה כלכלית ועל הבנת השוק, על הכרת תחום השיווק וההבנה האסטרטגית של התנהלות עסקית. מי שמעוניין לקבל יעוץ שיווקי יכול היום למצוא הרבה חברות ומומחים שמציעים את שירותיהם. לפני שניגשים לחפש חברת ייעוץ הרי לכם עצה שאיננה באה מתחום הכלכלה דווקא: לימדו להקשיב ואמצו את היכולת להשתנות. זהו הבסיס להצלחה עתידית שלכם.

לכאורה מדובר בעצה פשוטה מאין כמוה. מי מאיתנו לא יודע להקשיב? מי מאיתנו איננו מוכן להשתנות בעת הצורך? מי מאיתנו איננו מוכן להכריז על כך ללא היסוס? אלא שמילים לחוד ומעשים לחוד. למרבה הצער אנשים רבים מסוגלים להצהיר בלי בעיה שהם יודעים ומוכנים להקשיב אבל הם אפילו לא טורחים להקשיב לקול הפנימי בתוכם שלוחש להם את האמת: קשה לנו מאוד להקשיב למישהו אחר, אפילו אם אנחנו משלמים לו כדי לקבל יעוץ שיווקי.

התשלום הזה עבור יעוץ שיווקי, ניתן לומר, איננו רק תשלום עבור הידע והזמן של החברה המייעצת. התשלום הזה נועד לגרום לנו להקשיב. להקשיב למישהו שאנחנו לא משלמים לו אולי לא מעניין אותנו. לעומת זאת, ברגע שמעורב בעניין כסף, במיוחד אם זה הכסף שלנו, אז פתאום אנחנו הרבה יותר פתוחים להקשיב למי שמדבר איתנו ולוקח מאיתנו כסף על זה שאנחנו מקשיבים לו.

אבל התשלום כשלעצמו איננו מספיק בשביל שנקשיב באמת. אם אנחנו רק מעמידים פני מקשיבים הרי ששוב אין בכך כל טעם. כאשר חברת יעוץ שיווקי מציעה לנו תוכנית שיווקית חדשה, מציעה לנו לעשות שינויים שונים ומציגה בפנינו את הטעויות שלנו, לעיתים האוזניים שלנו נסגרות מעצמם ולמרות שאנחנו מהנהנים עם הראש אנחנו לא שומעים כלום. קשה מאוד להודות בטעויות שלנו ולכן כשמישהו מצביע עליהן לפנינו אנחנו נוטים לשמוע מנגינה רחוקה ולא את דבריו הקרובים.

אבל להקשיב זה החלק הקל של העניין. יעוץ שיווקי כולל פעמים רבות את הצורך שלנו להשתנות. פתאום אנחנו צריכים לשנות דברים שאנחנו רגילים לעשות אותם בצורה מסוימת מזה זמן רב. לא די בכך שמצביעים לנו על טעויות שאנחנו עושים; עלינו להודות בטעויות שלנו, לשנות את דרכינו, להגיד תודה ולשלם תמורת יעוץ שיווקי. מדובר במשימה לא קלה שלא כל אחד יכול לבצע אותה.

לכן לפני שניגשים אל המשרד הקרוב לענייני יעוץ שיווקי ומתיישבים ליד שולחן הישיבות, עלינו להכין את עצמנו למה שעומד בפנינו. הדבר המשמח הוא שלא מדובר כאן בבריאה מחדש של העולם או בקריעת ים סוף. היכולת להקשיב לא בשמיים היא והנכונות להשתנות איננה יכולת השמורה רק לגיבורי על. כל אחד מאיתנו יכול לעמוד במטלות הללו שאינן מעבר להישג ידו של האדם מן הישוב ואיש העסקים הממוצע.

כעת כשאנו מצוידים בכלים הבסיסיים שלהם אנחנו זקוקים אנחנו יכולים לצאת לדרך: כעת כשאנחנו מכונים להקשיב למומחים, לקבל את העצות שלהם ונכונים לשינויים הנדרשים כדי לשפר את היכולת השיווקית שלנו. באופק רומזים לנו כבר האורות המנצנצים שמבשרים לנו על ההצלחה הממתינה לנו מעבר לעיקול הדרך.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.