אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השכרת רכב בישראל: שיקולי בטיחות בבחירת מכונית וחברה

כשאנחנו ניגשים לבחירת חברת השכרת רכב בישראל או לבחירת דגם מסוים של מכונית שכורה, ישנם הרבה שיקולים שלפיהם אנחנו פועלים, מקבלים החלטות ומבצעים את הבחירה שלנו. תחום חשוב של שיקולים שאיננו מקבל את תשומת הלב הראויה לו בבחירת מכוניות שכורות וחברות השכרת רכב בארץ הוא תחום הבטיחות. כאשר בוחרים חברת השכרה או דגם של מכונית חשוב לתת משקל גם לשיקולים בטיחותיים שונים. יהיה מי שיגיד שאלה למעשה השיקולים החשובים מכולם.

קשה למצוא בינינו מישהו שיכריז על עצמו כנהג גרוע. קשה למצוא נהג שיודה שהוא נוהג בצורה לא זהירה. כולנו יודעים לנהוג הכי טוב, כולנו נהגים מעולים וכולנו מקפידים על נסיעה בטוחה – בהתאם למה שאנחנו מגדירים כנסיעה בטוחה. גם אם הדבר נכון וכל קוראי המאמר הזה הם נהגים זהירים ומוכשרים, חשוב לזכור שאנחנו חולקים את הכביש עם המוני נהגים אחרים; ייתכן ובתוך ההמון הגדול הזה של נהגים, יש לפחות נהג אחד לא זהיר ולפחות נהג אחד גרוע. עד כמה שנקפיד על נסיעה בטוחה ועד כמה שננהג בצורה הטובה ביותר, אנחנו תלויים גם בצורת הנהיגה של נהגים אחרים. תאונה יכולה להתרחש גם אם לא באשמתנו ולכן יש חשיבות עליונה לכך שהמכונית שלנו תהיה מצוידת בכל אמצעי הבטיחות.

כאשר בודקים חברות השכרת רכב בארץ כדאי לבדוק אם מדובר בחברה שמקפידה על כללי הבטיחות. הבטיחות שאותה אנחנו מחפשים אצל חברת השכרת רכב בארץ מתחילה בתחזוקה של צי הרכב של החברה. מכוניות שאינן מטופלות כראוי יכולות להסתיר פגמים בטיחותיים שונים שנגרמים בגלל התחזוקה הלקויה: בלמים לא תקינים, מערכת היגוי לא תקינה ואמצעי בטיחות שאינם פועלים כהלכה. במידה ואנחנו מתרשמים לרעה ממצב תחזוקת המכוניות של חברת השכרת רכב בישראל מוטב לעזוב אותה וללכת לחפש מכונית שכורה במקום אחר.

ההיצע של אמצעי הבטיחות בחברות השונות איננו אחיד וחשוב לבדוק גם אותו. ההיצע הזה הוא משמעותי כאשר בוחנים דגמים שונים של רכב להשכרה. מי שמבקש לשים את הבטיחות בראש מעייניו יבדוק מהם אמצעי הבטיחות שמציעים הדגמים השונים ויעדיף מכונית שכורה שבה יש יותר אמצעי בטיחות: כריות, ABS וכן הלאה.

אלמנט נוסף שמשפיע על רמת הבטיחות של המכונית שאנחנו בוחרים הוא ההיכרות שלנו איתה והיכולת שלנו לשלוט בה כראוי. לא כדאי להתפתות ולשכור מכונית גדולה מדי אם אין לנו מספיק ניסיון בנהיגה במכונית שכזאת. ההיצע של חברות השכרת רכב בארץ הוא מספיק גדול כדי שנוכל למצוא מכונית שכורה שמתאימה ליכולות הנהיגה שלנו.

חשוב לזכור שחופשה שלמענה שוכרים מכונית מציבה מספר סכנות מיוחדות. עייפות מצטברת מנהיגה ארוכה, נהיגה בכבישים לא מורכים, נהיגה עם משפחה רועשת או חברים רועשים וכן הלאה: דווקא בחופשה כדאי להקפיד אפילו יותר מהרגיל על כל כללי הבטיחות ולשמור על שולי ביטחון גדולים יותר כדי למנוע אסון.

הנהג הזהיר נזהר כל ימות השנה. בחירה שלו בשיקולים בטיחותיים משפיעה גם על חברות השכרת רכב בישראל שיקפידו יותר על רמת הבטיחות כדי לענות על הביקוש של נהגים זהירים שלא מוותרים על הבטיחות שלהם גם כשהם שוכרים מכונית מחברת השכרה.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.